Avatar billede e-greve Nybegynder
10. april 2007 - 14:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af SteelSound 5H v2 USB

Jeg har installeret program og driver til SteelSound 5H v2 USB.

Men under Egenskaber for lyde og lydenheder står enheden (headsættet) opført som C-Media USB Sound Device.

Er dette som det skal være?
Avatar billede venturer Nybegynder
10. april 2007 - 15:06 #1
Det lyder rigtigt nok. C-Media laver selve lydchippen som sidder på MANGE lydkort (specielt onboard lydkort). Dit headset er jo egenligt også et USB lydkort der er bygget sammen med hovedtelefonerne.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. april 2007 - 15:25 #2
Har du fået noget lyd i, eller hvad blev det til? :)
Avatar billede e-greve Nybegynder
15. april 2007 - 15:56 #3
Jo tak venturer, jeg har masser af lyd.

Jeg har ikke fundet eller fået nogen bedre forklaring end din, så den spiser jeg.

Generelt synes jeg at man ofte ikke kan finde detaljeret oplysninger om det udstyr der er forbundet til computeren via USB, men det er jo nok fordi det netop er USB, der overtager.

Tak for dit svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
15. april 2007 - 20:03 #4
Grunden er at den controller der sidder i enheden kommer fra en lille håndfuld af producenter. Så når SteelSound f.eks. laver et sæt hovedtelefoner som ovenstående, så bruger de i dette tilfælde en standard chip fra C-Media. Og så er det dén Windows detecter.