Avatar billede greddy Nybegynder
09. april 2007 - 16:16 Der er 9 kommentarer

Personal Security Center

Hej, engang imellem åbner min computer noget der hedder Personal Security Center, som siger der er problemer med nogle filer, den har ikke gjordt det før og kan ikke få det slået fra eller slettet, og den viser nogle programmer som kan hjælpe mig, men de koster alle penge.

Nogen der ved hvad det er for noget? og kan nogen hjælpe mig?

Mvh Thomas
Avatar billede goulduck Nybegynder
09. april 2007 - 16:34 #1
Så vidt jeg kan se, med en søgning på nettet, laver McAfee noget som hedder eller indholder "Personal Security Center". Har du et McAfee produkt? Evt. en firewall?
Avatar billede greddy Nybegynder
09. april 2007 - 17:17 #2
Ved jeg ikke, men har ikke installeret noget med det navn har kun std. firewall på
Det starter med en popup boks i HøjreHjørne og et Gult Trekantet ikon med et "!"..

Det kom ligepludeselig :S
Avatar billede spiritz Nybegynder
09. april 2007 - 17:22 #3
WinXP SP2 har et indbygget security center, som overvåger om du er beskyttet med antivira, firewall & windows update osv. du kan gå ind under dit kontrolpanel, og ind i windows security center derfra, og slå de forskellige ting til/fra, hvis du vil slippe helt af med windows update iconet nede i  din taskbar, kan du bare gå ind i startmenu - kør & skriv msconfig, og ind under services skal du lede efter automatic updates og fjern flueben.
Avatar billede spiritz Nybegynder
09. april 2007 - 17:25 #4
så lige lidt forkert..

det lyder som noget spyware/adware du har fået ned på din pc, prøv at hente avg free, spyware scanner..

http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avgas-setup-7.5.0.50.exe
Avatar billede greddy Nybegynder
09. april 2007 - 17:49 #5
Jah, syntes jeg også det virker som men har Spybot og Ad-Aware og de kan ikke fjerne det :S
Avatar billede greddy Nybegynder
09. april 2007 - 19:18 #6
Så har jeg scannet den med:
AVG Anti-Spyware 7,5 - Og der sagde den dette
+ Created at:    18:33:49 09-04-2007

+ Scan result:

C:\Documents and Settings\merlin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\8XCD2N09\UltimateCleaner_Installer[1].exe -> Adware.Ultimate : Cleaned.
C:\WINDOWS\system32\uiwbsmck\uiwbsmck1.exe -> Adware.Ultimate : Cleaned.
C:\WINDOWS\system32\uiwbsmck\uiwbsmck2.exe -> Adware.Ultimate : Cleaned.
C:\WINDOWS\system32\uiwbsmck\uiwbsmck3.exe -> Adware.Ultimate : Cleaned.
C:\Documents and Settings\merlin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\NR1QQ2R7\1_z[1].htm -> Dropper.Small.j : Cleaned.
C:\Documents and Settings\merlin\Cookies\merlin@ad1.clickhype[1].txt -> TrackingCookie.Clickhype : Cleaned.
C:\Documents and Settings\merlin\Cookies\merlin@connextra[1].txt -> TrackingCookie.Connextra : Cleaned.
C:\Documents and Settings\merlin\Cookies\merlin@image.masterstats[1].txt -> TrackingCookie.Masterstats : Cleaned.
C:\Documents and Settings\merlin\Cookies\merlin@toplist[1].txt -> TrackingCookie.Toplist : Cleaned.
C:\System Volume Information\_restore{F310B251-E986-4105-9A95-D3B90EABB0CA}\RP58\A0009126.exe -> Trojan.Wow : Cleaned.

::Report end

Og Så har jeg scannet den med:
Spyware Terminator

Så nu må vi se om der kommer noget frem igen, har slettet alt hvad de begge fandt!
09. april 2007 - 20:47 #7
Den har jeg hørt/læst om før *S*

Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:drevet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Dobbeltklik på C:\Smitfraud exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en Hijackthislog herind http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm , samt loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) og fortæl hvordan computeren kører.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede greddy Nybegynder
09. april 2007 - 22:11 #8
Så har jeg gjordt det, tak for det, håber det hjælper på det :)
Så får du point's
09. april 2007 - 22:43 #9
"...læg en Hijackthislog herind http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm , samt loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) ..."