Avatar billede mostcrazy Nybegynder
09. april 2007 - 15:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forsætte tekst fra vandret side på lodret side.

Hej,

Jeg sidder med et større Word-dokument bestående af A4 sider. Mit problem er at jeg et par steder inde blandt alle disse A4 sider har brug for at indsætte liggende A3-sider. Dette er i sig selv ikke et problem da det bare er at lave et par sektionsskift, og ændre sideindstillingerne for den pågældende sektion/side. Problemet består i at jeg på den højre halvdel skal have en tegning, og på den venstre tekst, når den venstre halvdel er fyldt ud med tekst, så skal teksten forsætte på en A4 side - dvs. at teksten skal "bryde" ud af den pågældende sektion.

På forhånd tak
Avatar billede word-hajen Nybegynder
09. april 2007 - 18:09 #1
No can do. Der skal "manuelos" til.
10. april 2007 - 15:32 #2
Dit problem med at få teksten til at fortsætte på et bestemt sted kan klares ved hjælp af sammenkædede tekstbokse.

Det kan godt være at det er en større opgave at flytte teksten /dele af teksten over i tekstbokse; men det afhænger af dit dokument.

Sammenkædede tekstbokse oprettes ved at oprette de tekstbokse, der er behov for. Start herefter i den første - højreklik på rammen om den, og vælg "Opret kæde til tekstboks". Klik herefter i den tekstboks, hvori teksten skal fortsætte.
Fprtsæt på samme måde indtil alle tekstbokse er sammenkædet.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. april 2007 - 16:14 #3
At skrive tekst i tekstbokse kan være en fint for mindre tekst, men jeg ville nødig skrive større dele af dokumenter i tekstbokse.

Dette skal ikke ses som en forklejnelse af erikjuuls kommentar/svar; dette er alene ment som en "personlig" kommentar, da jeg som sagt nødig vil benytte tekstbokse til større tekster.
10. april 2007 - 16:19 #4
word-hajen>> Som jeg allerede har nævnt i mit indlæg, er det noget af en opgave at håndtere en større tekst i tekstbokse; men det er nu den mulighed man har, hvis man ønsker en alternativ sideombrydning.

Så må mostcrazy vurdere om de ulemper, der er ved at håndtere tekstboks, står mål med de fordele der er ved den alternative sideombrydning.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. april 2007 - 16:59 #5
-> erikjuul Ja da. Det var absolut ikke ment som kritik, bare en personlig holdning til det at arbejde med tekstdokumenter.
10. april 2007 - 20:54 #6
BRUG PUBLISHER I STEDET
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
11. april 2007 - 00:34 #7
Hmm, pokkers så må jeg finde en anden løsning

Publisher er ikke en mulighed da det er en rapport jeg sidder og arbejder med.
13. april 2007 - 14:35 #8
Lukketid ?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. april 2007 - 14:53 #9
Jeg har ingen svar at kunne acceptere
13. april 2007 - 15:13 #10
Hvem vil du have svar fra?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
13. april 2007 - 23:12 #11
fra dig
15. april 2007 - 02:20 #12
OK