Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 14:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sync Outlook til Notes

Hej,

Er der nogen som kender et lille program som kan synkronisere en Outlooks Kalender, Opgaver og Kontakter til Lotus Notes ?

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
09. april 2007 - 19:04 #1
Mener du ægte synkronisering eller bare import?

Synkronisering:
Umiddelbart tror jeg den bedste metode er at bruge en PDA :
Outlook <-> PDA <-> Notes

Import:
http://binarytree.com har de bedste konverteringsværktøjer.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 19:41 #2
Ægte synkronisering lokalt på en maskine, det er fordi jeg har en bruger som bruger Outlook rent privat og Notes i arbejdssammehæng, så ville han gerne have alle sine aftaler og kontakter begge steder da han af princip ikke åbner sin Notes når han er hjemme.
Avatar billede jogii Nybegynder
09. april 2007 - 19:51 #3
Så tror jeg at en PDA er den bedste løsning.
Til Notes <-> PDA er det bedste program mNotes fra http://CommonTime.com

Ellers kan Nokia telefoner bruges, da de nye Nokia kommer med Notes synk. Men det virker ikke altid 100% perfekt.
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 19:53 #4
Ja, nye Nokia kommer med Sync funktion, men der skal Nokia PC suite omstilles hver gang.

Fx. Indstil Nokia PC suite til Notes -> Synkroniser -> Omstil til Outlook -> Synkroniser osv., det bliver lidt omstændigt
Avatar billede jogii Nybegynder
09. april 2007 - 19:55 #5
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 19:59 #6
Jeg kender godt mNotes, men er ikke 100% imponeret, da de ikke understørre Symbian andet end i en S80 serie og de fleste Symbian telefoner kører med S60
Avatar billede leif Seniormester
09. april 2007 - 19:59 #7
Og den besked jeg nu har fået i 3 måneder er at de er på vej med en udgave og allerede fra starten var den lige på trapperne
Avatar billede jogii Nybegynder
09. april 2007 - 20:05 #8
det er rigtigt, det med S60 og ventetiden. Problemet har vist sig at ikke alle S60 telefoner opfører sig ens (siger Alon fra Intelliglobe, som er specialister på mNotes).
Så en "rigtig" løsning til synkronisering findes desværre ikke. Det burde dog ikke være så svært, da både Notes og Outlook understøtter iCal (.ics-filer) ...
Måske skulle man selv til at kode noget ...
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2007 - 22:04 #9
jogii -> Smid et svar
Avatar billede jogii Nybegynder
12. april 2007 - 22:51 #10
Ok. Ser du nærmere på DMEsync pga. dette?
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2007 - 22:56 #11
Ikke pga. mit startspørgsmål, men vi afventer CommonTime, men overvejer at kigge på DME eller BlackBerry !
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2007 - 22:56 #12
Da vi gerne vil have mulighed for mail adgang lidt mere uafhængigt af vores maskiner !