Avatar billede seigoth Nybegynder
09. april 2007 - 11:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl på RTL8180 driver

Min computer er begyndt pludselig at vise en blå skærm med melding om, at der er sket en alvorlig fejl med "rtl8180.sys" - hvilket er driveren til mit netværk.

Problemet er, at når jeg prøver at opdatere min driver, så melder computeren at den har den nyeste driver.

Driverversion: 5.163.1030.2003
Driverdato: 10-11-2003

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 12:00 #1
fjern kortet under enhedshåntering, og genstart, så installeres det igen når du har genstartet, og det løser ofte problemer som dette.
Avatar billede seigoth Nybegynder
09. april 2007 - 13:03 #2
Ja, sorry... Skulle have skrevet at det havde jeg allerede prøvet. Hjælper desværre ikke... Ellers mange tak.

Nogen der har et link til den allernyeste 8180 driver? Det kunne måske løse det...
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 13:15 #3
kan du ikke skrive den præcise fejlkode den kommer med ? du kan deaktivere automatisk genstart ved at gå i kontrolpanelet, system, avanceret, og startup og genoprettelse, fjern flueben i automatisk genstart.
Avatar billede seigoth Nybegynder
09. april 2007 - 13:17 #4
Jeg skriver det ned, næste gang den melder det. Har allerede slået auto-genstart fra.
Avatar billede seigoth Nybegynder
10. april 2007 - 20:28 #5
Så stoppede maskinen igen og viste blå skræm, hvorefter jeg kun kan slukke computeren manuelt.

Der står:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

[en masse om at jeg skal fjerne ny harware osv.]

Tekniske oplysninger:

STOP: 0x000000D1

RTL8180.SYS - adress F8E81A8C base at F8E7B000, datestamp 3faf1dfd

Hjælper det os nærmere en løsning?
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2007 - 20:41 #6
har du en logitech mus ? hvis ja kan løsningen nemt være http://support.microsoft.com/kb/810980
Avatar billede seigoth Nybegynder
11. april 2007 - 00:19 #7
Det er en bærbar.

Mon ikke artiklen henviser til musen, da der i fejlmeddelelsen henvises til kbdclass.sys, der er muse-driveren.

I mit tilfælde er det jo rtl8180.sys - altså det trådløse netkort. Løsningen i artiklen er at opgradere til nyeste driver, og så er vi tilbage til en efterlysning af den nyeste driver til RTL 8180.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 00:29 #8
http://www.driverstock.com/RealTek-RTL8180-driver-download/18-28-4558/index.html

Version: 3.5.0.6
Public date: May 31, 2005

den er noget nyere.
Avatar billede seigoth Nybegynder
17. oktober 2007 - 10:11 #9
Lukket