Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 20:32 Der er 28 kommentarer

Opstarts problemer / tomt skrivebord

Min søster ringede og beklagede sin nøt til lillesøsteren som jeg jo er.. Men.. Nok er jeg nørd i hendes øjne men i sidste ende ved jeg ike så meget.
Men hende computer starter op og kommer ind på skrivebordet. Men det eneste der er, er hende baggrund. Ingen ikoner eller nogen startlinie. Umidddelbart kører explorer ikke.. og det jo mindre gode teng, ikke fordi det betyder noget på sin vis men explorer plejer atlid at køre jo.. Hvad skal jeg gøre ved hendes com? Starte den op i fejlsikret tilstand g prøve at gendanne systemet eller?
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 20:35 #1
det er en god ide at se om det virker i fejlsikret tlstand, da der er mange programmer der ikek køres i fejlsikret itlstan kan man så udelukke det som fejl, men det er ret sikekrt enten snavs på computeren, eller en korrupt brugerprofil, men få først undersøgt om det virker i fejlsikret tilstand.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2007 - 20:36 #2
ctrl+alt+del - vælg Filer -> nyt job (kør...) -> skriv explore.exe

Nu skulle den gerne starte korrekt op.
Smid nu XP cdrom i drevet og gå i start - kør og skriv sfc /scannow
Nu står den og tjekker systemfiler og retter hvis der er nogle af dem der er ugyldige.

Genstart pc og se om det hjalp.
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 20:42 #3
Hun kan ikke komme ind
Avatar billede hcma Novice
08. april 2007 - 20:43 #4
ang. sfc /scannow:  tag lige et kig her : http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 20:43 #5
ups.. Hun kan ikke komme ind i hverken start eller noget som helst.. og derved heller ikke ind i kørt.. Kun Joblisten.. osm det eneste.. Ej heller start via Start knappen.. Problemet ligger jo i at hun intet kan med den.. Well.. prøver lige fejlsikrettilstand.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2007 - 20:48 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2007 - 20:52 #7
???

ctrl+alt+del starter joblisten - gør her som jeg skrev :)
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 20:54 #8
Dooh.. SORRY :( HAvde lige overset det :$
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 20:55 #9
Windows kan ikke finde explore.exe ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2007 - 21:01 #10
sorry - stavefejl ;)

Skriv explorer.exe
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 22:02 #11
Computeren er blevet scannet som beskrevet: http://www.helgec.dk/chkdsk.html Men uden held.. Skrivebordet er stadig tomt.
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 22:03 #12
og du har prøvet det jeg skrev med at prøve i fejlsikret ?
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 22:10 #13
Nej ikke i fejlsikret.
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 22:12 #14
Well.. hun kommer med den imorge. Nemmere end at give telefon guide. Men jeg skriver muligvis imorgen hvis det ikke virker. Men på forhånd tak
Avatar billede hcma Novice
08. april 2007 - 23:00 #15
hvad med denne:  http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm  nr. 195
08. april 2007 - 23:03 #16
... eller denne ->

Hent dette lille værktøj, og gem det på dit skrivebord eller et sted du ka' finde bagefter...
http://danborg.org/spy/download/Deskfix.vbs
Dobbeltklik på den nye fil. Der vil komme en melding om, at brugen er på eget ansvar. Her skal du acceptere for at komme videre. Herefter forsvinder alt indhold fra dit skrivebord og proceslinien for et kort øjeblik. Når programmet melder at det har rettet din registrering, klikker du på OK.

Genstart normalt ...
Avatar billede hcma Novice
08. april 2007 - 23:03 #17
hun har selvfølgelig prøvet dette:  http://support.microsoft.com/kb/330170
Avatar billede Stine Praktikant
08. april 2007 - 23:06 #18
Til hcma.. Nope, det har hun ikke.. og det er heller ikke det.. Hun får intet ud af at højre klikke på skrivebordet.. sååh :)
Avatar billede screem_brille Novice
08. april 2007 - 23:08 #19
altså som jeg læser det, så har hun et helt tom skrivebord, og kan intet gøre, i så fald er det jo svært at afvikle eller hente noget som helst :O
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2007 - 23:27 #20
stined - fandt i ud af det med ctrl+alt+del ?
Avatar billede Stine Praktikant
09. april 2007 - 12:54 #21
Til John.. Yeps.. men  til ingen rigtig nytte .. :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2007 - 13:11 #22
dvs. det hjalp ikke at skrive explorer.exe - der kom intet frem på skærmen af det?

(Vil bare være 100% sikker på at i gør det præcist som jeg skriver - derfor de dumme spørgsmål ;))
Avatar billede Stine Praktikant
09. april 2007 - 13:26 #23
Nej. Explorer kom ikke frem og blev heller ikke vist på listen..  Explorer er ikke problemet men som sagt nævner jeg Explorer fordi det program altid burde køre ved opstart. Well.. Jeg har fået hendes computer hjem til mig selv nu og er ved at køre sfc /scannow.
Avatar billede screem_brille Novice
09. april 2007 - 13:36 #24
jeg undrer mig over du ikke vil prøve det mest åbenlyse nemlig om det virker i fejlsikret tilstand, men ok, jeg dropper fra spørgsmålet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2007 - 13:44 #25
Når explorer ikke starter og ikke er i joblisten, er det der problemet ligger.

Fik i en fejlmeddelelse eller andet da i prøvede ctrl+alt+del - vælg Filer -> nyt job (kør...) -> explorer.exe
Avatar billede Stine Praktikant
09. april 2007 - 13:49 #26
Nej der skete kort sagt ingen ting.
Avatar billede Stine Praktikant
09. april 2007 - 14:08 #27
Hvis jeg prøver at starte explorer.. sker der kun det at CPU'en susser op oppå 50erne og start linien bliver synlig en 10 del af et sekundt og så den væk.. emn den kommer ikke til at stå under processer
Avatar billede Stine Praktikant
09. april 2007 - 15:32 #28
Problemet er løst. Hun havde glemt at fortælle mig hun havde lavet systemgendannelse pga der var en dll fejl og denne dll fejl skyldes blot en xp opdatereing som ikke var foretaget xD Lol