Avatar billede kukker Nybegynder
06. april 2007 - 01:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Åbning af UDB-Porte på NETGEAR Wireless router WGR 614 v.4

-Hej hele vejen rundt !
Jeg har installeret programmet "EchoLink" på min labtop , og programmet kører ikke.
Jeg prøvede at få support via en hotline som mailede mig denne rapport :

The UDP port 5198 test FAILED: Receive failed (10060).
This means that EchoLink cannot communicate with other stations over the Internet.  Be sure your router, firewall, or security software is allowing EchoLink to receive messages over UDP ports 5198 and 5199, and that your Internet service provider (ISP) has not blocked this port.

Af denne bid af rapporten får jeg ud af det , at det min router som skal ha åbnet et par porte . Jeg har forsøgt at knække nødden selv uden
resultat. Det eneste resultat jeg opnåede var at jeg mistede selve Ip-adressen til selve routeren , som jeg dog har fået reetableret igen.
Men det korte af det lange er altså at få åbnet UDB-portene 5198 og 5199 på routeren som er :

                                                        NETGEAR 54 Mbps Wireless Router WGR 614 v.4

På bagsiden af routeren står der DEFAULT ACCESS : http//192.168.0.1 , user name : admin , password : password.
Jeg ligger inde med softwaren til routeren. Men alt er på teknisk engelsk og det er her jeg desværre står af . Mit sparsomme
kendskab til det ellers udmærkede sprog er ikke godt nok.
Det ville glæde mig om en eller anden vil hjælpe , helst step by step.

Venlig hilsen,
Preben.
E-mail : rufus1@c.dk
Skype : pianoman2836
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 02:00 #1
har svaret dig i http://www.eksperten.dk/spm/771843, så læg venligst selv et svar her og accepter svaret bagefter ;) (man må ikke lave flere ens spørgsmål)
Avatar billede kukker Nybegynder
06. april 2007 - 02:33 #2
Hej igen.
Tak for hjælpen. Jeg beklager at jeg har oprettet spørgsmålet to gange. Det var selvfølgelig en fejl.Jeg er helt ny her på sitet og tager gerne imod infos. Hvordan får jeg slettet den ene of ede to ?
V.H.
Preben.
Avatar billede screem_brille Novice
06. april 2007 - 08:18 #3
man kan ikke slette spørgsmålene igen, men ved at man selv lægger et svar (http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar) og accepterer dette svar, så lukkes spørgsmålet.
Avatar billede kukker Nybegynder
06. april 2007 - 11:04 #4
ok. tak for det.