Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 11:45 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

sata hardiske virker ikke efter vista install

efter jeg har installeret vista kan jeg ikke se mine sata harddiske under denne computer, der er også en ide disk der er væk, de virkede fint under xp jeg kan se dem under administrere
men skal man virkelig fomatere dem for at de virker
mit bundkort er et nyt asus p5n-e sli
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 11:50 #1
du er sikker på det ikke bare er fordi de ikke har fået et bogstav tildelt ? kan ses under disk administration
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 11:56 #2
ja for de er ikke i toppen hvor man kan det men de er neden under der står de som dynamiske drev men jeg kan ikke give dem bogstav der
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 12:01 #3
og du har initialiseret/importeret diske(ne) ?
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 12:29 #4
hvad mener du ?????
de er fyldt med filer hvis det er det du mener
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 12:42 #5
kan du ikke tage et screenshot af det ? og jeg tror ikek disken er importeret, men det kan jeg se ud fra et screenshot)
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 12:45 #6
hvordan importere man dem der står jeg kan konvatere dem men så sletter man jo alt der er på dem

screenshot damm hvordan er det man gør det og hvordan oploader jeg billedet her
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 12:50 #7
du skal IKKE konvertere dem, da det er dynamiske diske skal de "importeres" højreklik på den første disk og vælg importer.

mht screenshot, når billedet med disk håndtering er fremme, tryk ALTGR+PRINTscreen så kopieres det til hukommelsen, du kan derefter åbne paint og indsætte det der og gemme det i JPEG formatet, og oplaude det til http://imageshack.us/
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 13:15 #8
her er det [URL=http://img154.imageshack.us/my.php?image=screendumpqw4.jpg][IMG]http://img154.imageshack.us/img154/6250/screendumpqw4.th.jpg[/IMG][/URL]

jeg kan ikke få den til at vise impoter
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 13:17 #9
ups det her link er nok bedere

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img154.imageshack.us/img154/6250/screendumpqw4.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 13:24 #10
jeg kan ikke se nogen af dem, det skal være det direkte link, ikke thumbnail
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 13:40 #11
er du gal det kører for mig idag hehe tak fordi du gider

http://img263.imageshack.us/img263/9734/screendumpuw8.jpg

den må da virke
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 13:47 #12
du skal have dine diske til at være online, hvilket OS havde du før du installerede vista ?
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 13:49 #13
xp pro
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2007 - 18:05 #14
Har du forsat problemer?
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 19:09 #15
det det må jeg nok sige har prøvet alle indstillinger i mon bios det har ikke hjulpet jeg har hentet drivers til min sata controller hos asus
jeg er på bar bund
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 19:17 #16
kan du se diskene i enhedshåndtering ?
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 19:26 #17
ja det kan jeg godt
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 19:56 #18
da du brugte disken under XP, var det så bare dynamiske diske, eller var det et RAID ?
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 20:14 #19
det var bare dynamiske jeg har prøvet at installere xp igen så virkede de igen så ind med vista og så virkede de ikke
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 20:21 #20
har set det før (med dynamiske diske), det er den største ulempe ved det filsystem, løsmingen blev at kopiere indholder over på andre diske og så lave disken om til basic igen (men det virker underligt at den ser diskene som offline, men den åbenbart ikke læse disk signaturen i sector 63)
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 20:25 #21
der må da være en løsning
ellers må jeg jo igang med min eksterne harddisk
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 20:29 #22
det virker nu bare underligt at du har problemet når det bare er diske der er dynamiske, og ikke andet (altså ingen RAID)
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 20:34 #23
ja det syntes jeg også kan man konvatere dem til simpel i xp uden at miste data
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 20:38 #24
ikke med det indbyggede program, men mener at partion magic eller acronis disksuite kan (men de koster begge penge)
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 20:42 #25
pk ja det sutter at vista som nu er nyt og smart ikke kan se dynamiske diske :o(
Avatar billede jpveis Nybegynder
05. april 2007 - 20:42 #26
pk=ok
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2007 - 20:44 #27
jeg har mest set problemerne på 2003 servere
Avatar billede jpveis Nybegynder
17. april 2007 - 17:26 #28
så er det løst måtte lægge xp på løs harddisk og lægge filerne ned på en extern disk og så starte op i vista og formatere diskene
åndsvagt at det skal være så besværligt men jeg tror ikke man kan gøre andet
Avatar billede jpveis Nybegynder
31. august 2011 - 15:56 #29
oo