Avatar billede oknud Nybegynder
04. april 2007 - 18:20 Der er 17 kommentarer

C:\APPS\IE\OFFLINE\DAN.HTM. min opstarts side i explorer.

jeg har forsøgt at følge jeres anvisninger, men lige lidt har det hjulpet. Når jeg starter mit explorer, starter det med en side som siger C:\APPS\IE\OFFLINE\DAN.HTM. Den kan jeg ikke fjerne.
Er der nogle der kan hjælpe mig?

Jeg lægger også min log fil med.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jucheck.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\apps\ABoard\ABoard.exe
C:\apps\ABoard\AOSD.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\OLEKNU~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX05.422\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE /Spoil /RemAdvDef /Migration32"
O4 - HKLM\..\Run: [ACTIVBOARD] c:\apps\ABoard\ABoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Programmer\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: SolidPDFConverterReadSpool (ScReadSpool) - VoyagerSoft, LLC - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
04. april 2007 - 20:48 #1
... altså selvom du i IE ændre til eks www.dr.dk så bliver det igen til file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm efter genstart ?

Det er sansynligvis din
* Norton Internet Security *
der holder fast i den ...
Avatar billede oknud Nybegynder
06. april 2007 - 09:17 #2
Jeg har prøvet at ændre den, men den bliver ved med at komme tilbage. Jeg talte med en
it mand i mit firma. Han sagde at jeg skulle slette den i registreringsdatabasen. Det gorde jeg så men lige lidt hjalp det. Jeg kunne selvfølgelig køre PC'eren om igen men det vil jeg være ked da den nu kører godt.
06. april 2007 - 10:56 #3
... check som sagt dine sikkerhedsprogramer ...
Avatar billede oknud Nybegynder
06. april 2007 - 12:20 #4
Jeg har afindstaleret Norton, men der må åbentbart ligge noget tilbage. Jeg har AVG-free, Avg-spyware og Adware-pro.
06. april 2007 - 22:51 #5
... efter du har afinstaleret Norton bør du lige stikke mig en frisk HiJackThis Log -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
NB: Inden næste kørsel med HiJackThis.exe skal du OMDØBE programfilen HiJackThis.exe til ALTERNATIV.exe , da visse uønskede elementer har en tendens til at skjule sig når der kører en process ved navn HiJackThis.exe !!!

(Nu kender jeg ikke nok til nævnte (sikkerheds)programmer sååå...)
Avatar billede oknud Nybegynder
07. april 2007 - 08:59 #6
Jeg havde afindstaleret Norton fra start. Jeg synes det er underligt at der ligger en streng i loggen. Jeg har ikke forstand på log filer. Alt burde være væk. Det som der henvises til i C:\APPS\IE\OFFLINE\DAN.HTM er en aftale mellem Tele2 og Pachard Bell for internet forbindelse, efter hvad der står. Jeg synes det er lidt mærkeligt. Hvis jeg fjerner det sted som der henvises til, kan den ikke starte explorer ordentlig.
Kunne det være en ide at instalere norton igen for derefter at afinstalere det igen?

Men Her loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\apps\ABoard\ABoard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\apps\ABoard\AOSD.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Documents and Settings\Ole Knudsen\Skrivebord\Alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE /Spoil /RemAdvDef /Migration32"
O4 - HKLM\..\Run: [ACTIVBOARD] c:\apps\ABoard\ABoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Programmer\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: SolidPDFConverterReadSpool (ScReadSpool) - VoyagerSoft, LLC - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
07. april 2007 - 20:33 #7
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Programmer\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - SolidConverterPDF - (no file) (HKCU)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm

For at kunne se alle filer og mapper, så følg denne vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Genstart i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Søg og slet de markerede filer/mapper hvis de stadig findes. Ellers fortsætter du bare vejledningen. De kan være røget i fixet.

C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ <- Hele mappen
C:\Programmer\Norton Internet Security\ <- Hele mappen

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------

RegBase oprydning ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede oknud Nybegynder
08. april 2007 - 10:06 #8
Jeg har nu prøvet som beskrevet og der er også noget som er væk nu. Men det er underligt som det kan ses i log filen, at disse par filer ikke forsvinder:
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
Norton er heller ikke væk fra loggen. Jeg har fulgt din vejledning. jeg synes ikke jeg gør det forkert. Laver jeg en søgning på norton finder den inegnting.
Hijack skriver repair eller delete. Dvs. den reparere vel?

Men her er en ny log fil. Jeg har også kørt ccleaner. det har også hjulpet.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\apps\ABoard\ABoard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\apps\ABoard\AOSD.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Documents and Settings\Ole Knudsen\Skrivebord\Alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE /Spoil /RemAdvDef /Migration32"
O4 - HKLM\..\Run: [ACTIVBOARD] c:\apps\ABoard\ABoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Programmer\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: SolidPDFConverterReadSpool (ScReadSpool) - VoyagerSoft, LLC - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
08. april 2007 - 14:39 #9
Fik du gennemført sletning af ->
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ <- Hele mappen
C:\Programmer\Norton Internet Security\ <- Hele mappen

???
Avatar billede oknud Nybegynder
08. april 2007 - 19:17 #10
Jeg kan ikke se dem nogen steder. De var blevet slettet. De er væk.
Jeg kan stadig ikke ændre til google(opstarts side)
09. april 2007 - 20:18 #11
Det ser da ud til at omtalte Norton/Symantec programmer stadig kører ?!?

Bekræft lige at dette er gennemført -> http://www.spywareinfo.dk/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm og kig efter/slet mapperne/programmerne igen ->
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ <- Hele mappen
C:\Programmer\Norton Internet Security\ <- Hele mappen
09. april 2007 - 20:19 #12
Eller dette til fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

Derefter de små trix herfra -> http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/afinstallere_norton.htm

samt RegCleaner ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer] ...)

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede oknud Nybegynder
11. april 2007 - 14:40 #13
Nu har jeg prøvet disse ting. Jeg havde stadi problemer med at se de 2 filer, men jeg satte søge maskinen til at finde dem og har slettet alt hvad de kunne finde. Kørte derefter ccleaner og hijack. Jeg kan stadig ikke slette de første 3 linier i loggen. Det ser ud til at norton er væk?

Ny log fil.
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\apps\ABoard\ABoard.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\apps\ABoard\AOSD.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLService.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Ole Knudsen\Skrivebord\Alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Solid Converter PDF - {259F616C-A300-44F5-B04A-ED001A26C85C} - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\ExploreExtPDF.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE /Spoil /RemAdvDef /Migration32"
O4 - HKLM\..\Run: [ACTIVBOARD] c:\apps\ABoard\ABoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead AutoDetector v2] C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\AutoDetector\monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807563E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\MICROS~1\OFFICE12\MSOXMLMF.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: SolidPDFConverterReadSpool (ScReadSpool) - VoyagerSoft, LLC - C:\Programmer\SolidDocuments\SolidConverterPDF\SCPDF\SolidPdfService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe
11. april 2007 - 16:18 #14
* SUK * Så fik du alligevel denne #¤"£$%¤ [Yahoo Toolbar] ind i systemet. Selvom der stod i http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm at den bør/skal afklikkes... Men hvis elsker den IE Toolbar så lader vi den være ...

Ikke så meget tid lige nu - Prøv at slette mappen
C:\APPS\ (Hvad ligger der ellers deri ?)
Avatar billede oknud Nybegynder
13. april 2007 - 17:41 #15
kan ikke slette mappen, da der åbentbart ligger noget i den som ikke kan slettes. Når jeg køre en ny hijack kommer norton igen frem. jeg kan godt slette den, men den bliver ved med at komme frem. Må ærlig tilstå at jeg er ved at give op, selv om det er iriterende at starte med den side. Kunne selvfølgelig køre pc om igen. Min svorger talte med en it mand som foreslog denne hjemmeside http://housecall.trendmicro.com/ for noget spyware??
14. april 2007 - 22:28 #16
Lige en hurtig ->
Send den til http://www.spywarefri.dk/forum/ (de er goe' *S*)
og henvis til denne tråd ...
09. januar 2010 - 10:02 #17
(Hvad endte denne med ?)