Avatar billede lascola Nybegynder
03. april 2007 - 15:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

problemer med spil og film

Hej
Jeg har et problem med min computer. når jeg spiller kommer der sorte trekanter som fylder meget af skærmen. når jeg ser film blinker skærmen så den går i sort men vender så tilbage til normal igen. hvis man trækker i det vindue som filmen kører i går skærmen også i sort et kort øjeblik. dette er en fejl som gentager sig mange gange når jeg enten spiller eller ser film.
jeg har haft mit grafikkort sendt ind. men de siger at selve grafikkortet ikke fejler noget. jeg har selv forsøgt mig med forskellige nvidia drivere men intet har virket.
Er der nogen som har en ide om hvad der kan være problemet ?
Avatar billede c-holst Novice
04. april 2007 - 07:53 #1
nu skrvier du ikke hvilket grafikkort du har, men her er en hurtig ide som jeg altid prøver i den slags situationer...

start op i fejlsikret
afinstaller driveren via tilføj fjern...
genstart normalt
installer den driver du vil bruge

----------------------------------------------------------------------------

virker det ikke, ville jeg prøve en repair af windows, og efterfølgende reinstallere diverse drivere. og også diverse spil og programmer. ville i virkeligheden også afinstallalere dem og så meget andet som muligt før en repair

inspiration
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

HUSK BACKUP selvom du laver en repair
Avatar billede lascola Nybegynder
04. april 2007 - 08:25 #2
nåeh undskyld det er et nvidia geforce 7600 gt. jeg mener jeg har prøvet at formatere windows. jeg kom egentlig til at tænke på, om det måske kan være at grafikkortet bliver for varmt ?
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2007 - 09:02 #3
prøvede du nogen af mine forslag?
hvilken opløsning kører du i?

Det kan også være mange andre ting, hvis der er tale om et varmeproblem.

hvad siger temp. på dine forskellige komponenter
Avatar billede lascola Nybegynder
09. april 2007 - 21:34 #4
jeg har prøvet at formatere og installere de nyeste drivere.
opløsningen er 1024x768 mener jeg den hedder. temperaturmåleren siger omkring de 60
men jeg er ikke sikker på at måleren sidder rigtigt.
men min computer larmer meget lige fra start af så er bange for at køleren måske ikke fungere ordentlig på cpuen men ved ikke om det kan passe?
Avatar billede c-holst Novice
23. maj 2007 - 22:14 #5
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede lascola Nybegynder
30. maj 2007 - 08:41 #6
ja undskyld der gik lidt tid. status er at jeg har haft sendt mit grafikkort ind, men det er blevet testet og godkendt. dernæst har jeg pillet cpuen af og puttet nyt køleplast (kan ikke huske om det hedder det) på. Så lige nu har jeg slet ingen ideer om hvad jeg kan gøre mere. det er virkelig træls
Avatar billede c-holst Novice
31. maj 2007 - 16:57 #7
husk at kølerpasta skal på i et meget tyndt lag, skrab evt efter med fx kreditkort eller lignede.

en ting du kunne prøve
http://www.memtest86.com/download.html
Avatar billede lascola Nybegynder
09. juni 2007 - 00:03 #8
okai hvad er det at dette program gør?
jeg har ikke så meget forstand igen på computere
Avatar billede c-holst Novice
14. juni 2007 - 17:41 #9
beklager den slette information.

programmet er til at teste dine ramblokke for div fejl. lad den køre et par timer.
Avatar billede lascola Nybegynder
19. juni 2007 - 08:57 #10
jeg kom til at tænke på, kan det være rammene det er galt med. da jeg "lavede computeren" brugte jeg nemlig dem fra den noget ældre computer jeg havde sammen med nogle nye. men burde den ikke sige noget hvis de ikke kan arbejde sammen, eller sige at den kun har en gb ram selvom der er 2 gb i ?
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 21:56 #11
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede lascola Nybegynder
26. november 2007 - 22:19 #12
hej igen, jamen jeg tror sgu næsten jeg har opgivet den. har haft en kammerat ovre og kigge på den, han er meget it kyndig, og han kunne ikke se hvad andet der var galt end at det var noget shader som grafikkortet ikke understøttede.

Det har været sendt ind til sælgeren som har tjekket det, men kan ikke fremprovokere fejlen. Så nu har jeg selv testet lidt. først undersøgte jeg om kortet blev for varmt med speedfan, men kortet kom kun op på 56 grader, så tror ikke det er det der er galt. men kan kun se at det er grafikkortet der på en eller anden måde er i stykker.
Avatar billede c-holst Novice
26. november 2007 - 23:00 #13
Ville nok lukke her, ved at smide et svar og så oprette en ny tråd om emnet
Avatar billede lascola Nybegynder
28. november 2007 - 16:16 #14
hej jamen vil du ikke sende et svar, så kan du få pointene. du har jo hjulpet, så du skal have pointene, synes jeg da
Avatar billede c-holst Novice
28. november 2007 - 18:20 #15
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede lascola Nybegynder
30. november 2007 - 08:32 #16
hehe ja det har du bestemt. tror bare der er nogle ting man skal smide væk. og tror mit grafikkort er en af dem hehe :) men igen tak for hjælpen