Avatar billede brian-johansen Nybegynder
03. april 2007 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Login ind med egen datasource

Hej,
Det er sådan at jeg skal have sikret et websted som jeg har udviklet. Det er sådan at databasen køre på en MSSQL Database, som bruges af et allerede eksisterende produkt, så jeg har ikke umiddelbart mulighed for at bruge den normale asp.net login control, da den forlanger at man via administre website skal gå ind og definere sin database.
Er der nogen der kender en måde man kan komme uden om denne på, sådan at man kan sætte sin egen datakilde op, samt fortælle den hvilke tabller og felter den skal kigge i for at få brugernavn og password ?

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. april 2007 - 10:10 #1
Du kan lave din egen membership+ provider.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. april 2007 - 10:11 #2
Der er masser af info her, og du har også mulighed for at downloade en komplet implementering mod en access database.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. april 2007 - 10:11 #3
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
03. april 2007 - 10:52 #4
Hej,
Tak for det, så du mener at det eneste jeg skal gøre er at sætte min egen provider op ?

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. april 2007 - 16:03 #5
Ja - jeg synes du skal følge den model der i forvejen benyttes, og blot tilføje din egen provider, der forstår dit eget skama etc.
Mvh
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
03. april 2007 - 16:13 #6
Kanon, tak for hjælpen, gider du at ligge et svar

mvh Brian
Avatar billede snepnet Nybegynder
03. april 2007 - 16:30 #7
Jeps :o)
Mvh