Avatar billede well_r Nybegynder
02. april 2007 - 22:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

dårlig performance - forkerte indstillinger?

Hey folks!
Jeg vil lige høre om i kan hjælpe mig..
jeg har en skærm.. en 19" LG FLATRON L1932P skærm, som skulle være en ret god gaming-skærm med 4ms responstid osv..
mit problem er sådan set bare at jeg ikke fatter hvorfor at den har så dårlig performance? - om jeg har nogle indstillinger der er forkerte eller andet.. altså..det er bare.. jeg har et 256geforce kort som på en alm. CRT skærm ser ret godt ud med en super refreshrate..mens jeg her ser at det lagger HELT vildt!

Nogen der ved hva det kan skyldes?

Jeg savner sgu at nyde mine spil (WAR3TFT & C&C) i en ordenlig opløsning..og hastighed!

Tak på forhånd!
Avatar billede cyberspace Nybegynder
03. april 2007 - 09:54 #1
bruger du dvi eller analog kabel?

dvi er at foretrække da det giver et mere klart og roligt billede
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 11:09 #2
helt sikkert, DVI kan faktisk give op til 20% skarpere billede. Fladskærme er også anderledes fra CRT skærme på et væsentligt punkt. På CRT skærme ser alle opløsninger godt ud, på en tft skærm er der 1 indstilling som er dens optimale billede, alt andet vil se lidt små sløret ud, specielt i teksten. Vil tro at den enten skal stå til 1280*1024 eller 1600*1200, gerne i 75 hertz. At det lagger har intet med skærmen selv at gøre, måske du skulle prøve at geninstallere din gfx driver, evt en modded driver fra NGO, Omega eller DNA. Hvilket GFX kort har du, så skal jeg finde en driver til dig
Avatar billede well_r Nybegynder
03. april 2007 - 11:56 #3
hey eksperter..
Inno3D Nvidia GeForce FX 5500 kort og en LG L1932P fladskærm
Jeg bruger DVI porten, da jeg også tænkte at det ville være mest optimalt. Jeg kører med 1280x1024 opløsning.

hjælper det?
Avatar billede well_r Nybegynder
03. april 2007 - 12:00 #4
i øvrigt..
af en eller anden sær grund vil den KUN give mig mulighed for at bruge 60hz under indstillingerne til skærmen.. forstår ikke hvorfor.. for der står at den skulle være i stand til 75 hz
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 12:05 #5
Prøv en anden driver
www.ngohq.com kan være det hjælper, husk at slette den gamle driver først
Avatar billede well_r Nybegynder
03. april 2007 - 12:18 #6
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=15
kan godt være jeg spørger lidt dumt..
men .. er det grafikkort drivere jeg skal søge efter ?
jeg mener..grafikkortet virker jo som det skal på en alm crt skærm..
og jeg kan ikke ifnde noget om monitor drivere?
Avatar billede well_r Nybegynder
03. april 2007 - 12:24 #7
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10&go=giveme&dwn_id=366
fandt denne driver..så prøver jeg den..så kan jeg lige melde tilbage hva jeg finder ud af :)
Avatar billede well_r Nybegynder
03. april 2007 - 12:39 #8
nope.. still nothing..
har stadig kun 60hz - ret fustrerende.. jeg var nemlig også inde og "tilføje" en custom setting under nvidia fanebladet under avanceret - tilføjede 1280x1024x75hz
men den viser bare stadig 60 hz
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. april 2007 - 13:20 #9
kunne være skærmen der er probz med, har du prøvet den på en anden com?
Avatar billede well_r Nybegynder
04. april 2007 - 10:16 #10
hmm
desværre.. har ikke gjort nogen forskel..
tror bare jeg må ind med den til reperation..
Avatar billede drgonzo Praktikant
04. april 2007 - 10:40 #11
Hvad gjorde ingen forskel?
Avatar billede well_r Nybegynder
05. april 2007 - 13:42 #12
skærmen har stadig kun 60hz..
Avatar billede well_r Nybegynder
17. april 2007 - 17:56 #13
lukker.. sæt et svar hvis i vil have points
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. april 2007 - 18:26 #14
springer over
Avatar billede well_r Nybegynder
17. april 2007 - 20:54 #15
oki doki