Avatar billede badal Nybegynder
02. april 2007 - 11:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

asp.net og GNU

jeg har fundet noget software(ASP.NET) under GNU betingelser. HVad vil det sige? Skal jeg stille mine egne ændringer til rådighed for alle? Feks. Hvis jeg laver et nyt tema til software skal jeg gøre temaet offetnlig tilgængelig?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2007 - 15:28 #1
Er det Mono du har fundet ?

Eller DotGnu Portable .NET ?

Hvis vi nu antager at det er en af dem (de er begge GPL for compiler and LGPL for
libraries), saa vil foelgende gaelde:
1)  koden til din web app er ikke paavirket overhovedet
2)  hvis du retter i kilde koden til Mono/DotGnu (altsaa deres kode ikke din kode),
    saa gaelder GPL/LGPL for dine rettelser d.v.s. at hvis du distribuerer
    en binary version med dine rettelser saa skal du ogsaa distribuere source
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:48 #2
OK ?