Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. marts 2007 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Enterprise Manager

Er det muligt at starte Enterprise Manager lokalt i stedet for at skulle logger på min web-server og så starte det derfra?

Jeg bruger MS sql 2000 server.
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 13:07 #1
"logger på web-server" = Remote desktop?

Enterprise Manager er et klient program, så du burde sagtens kunne installere det lokalt på en hvilken som helst anden maskine og forbinde til serveren derfra...det er det man (jeg) normalt gør, forudsat at der ikke er lukket i firewallen naturligvis.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. marts 2007 - 17:16 #2
ja jeg logger normalt på via Remote Desktop, hvor på min sql disk finde jeg Enterprise Manager?

Jeg kigget synes bare ikke jeg kan finde den.
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 19:45 #3
Du skal installere det. Det følger med på CD'en når du køber MS SQL 2000 server så vidt jeg husker.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
31. marts 2007 - 20:20 #4
installere jeg så ikke en sql server på min lokale maskine?
Avatar billede jensriis Novice
31. marts 2007 - 23:52 #5
Faktisk er det i visse tilfælde en fordel at connecte til sin SQLserver fra en enterprise manager på en anden computer. F.eks når mna laver traces v.h.a profiler.
Her undgår man at belaste sin sql server i samme grad som hvis man brugte enterprise manager direkte på serveren.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. april 2007 - 00:01 #6
ok smart, men hvordan får jeg Enterprise Manager på mit lokale skrivebord?

Det skal måske siges jeg selv hoster min SQL database.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. april 2007 - 15:16 #7
hvordan får jeg Enterprise Manager installeret loaklt på mit skrivebord?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. april 2007 - 23:35 #8
Nu har jeg fundet ud af hvordan jeg får Enterprise Manager på mit lokale skrivebord. Man skal bare køre installation og så kun installere Client Tools og så connecte databasen når installationen er færdig.

Og det var jo sådan set også det amite skrev, dog uden at forklare mig at man kan nøjes med at installere Client Tools.

amite lig et svar så du kan få pointene.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. maj 2007 - 22:15 #9
Eftersom amite ikke har lagt et svar tager jeg selv pointene.