Avatar billede dingemann Novice
31. marts 2007 - 09:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IE7 > sikkerhed hindre media-popups

hey der.

Jeg er efterhånden godt og grundig træt af Vistas måde at begrænse brugerens handlinger på - og IE7 har i den grad undergået en forvandling til nu nærmest at være et fængsel. Sikkerhed er godt men når diverse flueben i Options > Internet Option og så under Advanced og under Security ikke er forklaret bedre så har jeg et problem med at navigere og jeg kan stort set aldrig læse mig ud af en løsning via Microsofts meget ringe beskrivelser ud fra fluebenet.

Oftest ender det med at jeg starter fra bunden af og så kører alle flueben igennem indtil det virker... lorteløsning skulle jeg hilse og sige.

Har haft formateret og Vista ind igen. IE7 nægter nu at afspille video fx fra DR - hop ind på http://www.dr.dk/P3/Tjenesten/satire/Serier/20070126101438.htm og prøv at trykke på en af de 5 links der er. Et lille vindue åbner og så skulle mediaplayeren åbne videre - men det gør den ikke.
Jeg er sikker på at det har noget med denne åndssvage sikkerhedsbegrænsing at gøre -
Hvor enabler jeg denne funktion?

// peter
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 13:36 #1
Prøv at tilføje *.dr.dk til dine trusted sites (Internet options -> security)
Avatar billede dingemann Novice
31. marts 2007 - 14:44 #2
men kan det passe at jeg virkelig skal ind og definere at DR godt må pop-uppe?
Avatar billede dingemann Novice
31. marts 2007 - 15:08 #3
og den gider ikke æde *.dr.dk - iøvrigt så vil den heller ikke æde *//:*.dr.dk men gerne *//:*.microsoft.com - hvad er forskellen?
Avatar billede amite Mester
31. marts 2007 - 16:06 #4
Lyder lidt besynderligt. Husker du at fjerne (Requires HTTPS) fluebenet inden du tilføjer den?

Har du i øvrigt konfigureret mediaplayer efter den geninstallation?, det behøver jo ikke nødvendigvis være "browseren" som er problemet.
Avatar billede dingemann Novice
05. april 2007 - 10:17 #5
undskyld det sene svar - man kastede mig ud i noget langhåret på jobbet så tiden til overs har der ikke været meget af.

Ja! fluebenet er væk fra https.
Du nævner MediaPlayeren - hvordan skal den konfigureres - erindre ikke at jeg som sådan har haft behov for at konfigurere den før for at DR kan komme til...
Avatar billede dingemann Novice
26. april 2007 - 00:16 #6
aaaah... løsningen var at Windows Media Play ikke var sat til default afspiller i Kontrolpanelet... :P weird men det stopper åbentbart IE i at åbne Media Player
Avatar billede amite Mester
02. maj 2007 - 18:57 #7
aha, tak for update :)
Avatar billede dingemann Novice
08. august 2007 - 13:24 #8
lukker