Avatar billede najib Nybegynder
29. marts 2007 - 12:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overføringsfunktion for en Transimpedans forstærker

Hej alle

Jeg har lidt problem med at beregne overføringsfunktionen til en transimpedans forstærker, er der nogen der kan hjælpe??

kredsløbet kan ses her på adressen  www.najib.dk

På forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2007 - 13:14 #1
en transimpedans forstærker ? (hvor i alverden har du hørt det udtryk ?), det er et udtryk der minder om mellemgas fordeler...
Avatar billede najib Nybegynder
29. marts 2007 - 13:25 #2
en transimpedans forstærker virker som en modstand dvs. er en I-U konverter. Men her skal jeg bruge det sammen med en fotodiode, fordi jeg får lys ind i fotodioden i form af effekt og dioden sørger for at omsætte det til strøm og den strøm vil jeg gerne have omsætte til en spænding vha. transimpedans forstærker ;-)
men jeg har lidt problem med at bestem dens overføringsfunktion.
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2007 - 13:50 #3
hvilken forsynings spænding kører du med ?
Avatar billede najib Nybegynder
29. marts 2007 - 14:53 #4
forsynings spænding til op amp +5 og 0.
Avatar billede najib Nybegynder
29. marts 2007 - 14:54 #5
det er ikke vigtig med forsynings spænding for at kunne beregne overføringsfunktionen.
Avatar billede rynke10 Novice
30. marts 2007 - 12:35 #6
Hvis du stadig mangler overføringsfunktion, så giv mig en mail, det er ikke til at skrive funktionerne her.
Den kaldes vist normalt transresistance Amplifier, men det er jo det samme. Det er i alle tilfælde en I-U converter.
Avatar billede najib Nybegynder
31. marts 2007 - 15:03 #7
Jeg mangler stædig...
Avatar billede rynke10 Novice
31. marts 2007 - 15:35 #8
Prøver lige, men formler er jo ikke nemme her.
Vo = - 1/(RC)|v dt

Hmm | skulle forestille et integrations tegn. Har du en mail, kan jeg sende dig en tegning med formler.
Avatar billede najib Nybegynder
31. marts 2007 - 16:24 #9
www.najibsmail@yahoo.dk
Avatar billede najib Nybegynder
31. marts 2007 - 16:25 #10
uden de www ;-)  kun najibsmail@yahoo.dk