Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
28. marts 2007 - 00:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Search Engines Optimization

Hej

Jeg vil gerne optimere hjemmesiden
www.DenLilleHavfrue.com

Er der nogen der kan giv mig gode ide'r?

Tak
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2007 - 03:35 #1
en optimering af selve siden  kunne være at den google annonce du har nederst som køre i flash, den bliver blokeret i internet explorer (klik her for at aktivere dette object)
http://flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. marts 2007 - 08:10 #2
Jeg vil anbefale at du sætter dig lidt ind i tingene selv. Dels fordi du faktisk kan lave meget selv og dels fordi du når eller vis du skal ud og købe så ved du hvad det handler om. Du kan starte med at læse på http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.dk du finder en række links til artikler nederst på siden
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. marts 2007 - 08:11 #3
Du bør måske starte med at læse denne relativt korte blogpost

http://bufferzone.wordpress.com/2007/03/25/s%c3%b8gemaskineoptimering-hvad-handler-det-egentlig-om/
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. marts 2007 - 08:20 #4
ved et kort gennemsyn er fundet følgende du bør arbejde med:

Sidestruktur. Dine sider er ret kodetunge og dermed ikke særlig indholdstunge. Du bør dels arbejde med at få mere indhold på den enkelte side (indhold er tekst) og dels se om ikke du kan strukturere koden så indholdet kommer op først på siden over så meget af koden som muligt.

Indholdet: Der skal generelt mere indhold til og dette indhold bør tage udgangspunkt i søgeordananlysen (http://www.bufferzone.dk/s%F8gemaskineoptimering/s%F8gemaskineoptimerings%F8geord.htm).

Link: Dels er dine links udformet dynamisk med specialtegn og andet i URL'en. Du bør forsøge at ændre dette således at URL i stedet indeholder biblioteksnavne og filnavne ligesom et helt regulært href=" link. Fil og biblioteksnavne bør være søgeord
Du bør også sørge for at alle dine sider kan nås med max 3 klik med musen og at alle sider har mindst 3 andre sider internt der linker til dem.
Du bør kritisk gennemgå hvem du linker til, og sørge for at så mange links ud af din sider som muligt rammer sites og sider der er top relevante for dine søgeord
Du bør skaffe links fra andre relevante sites til dit site.''

Her skulle være nok til at holde dig beskæftiget mindst 3 måneder. læs artiklerne jeg linker til oven for og spørg hvis der er noget du ikke lige forstår
Avatar billede gurly Praktikant
28. marts 2007 - 21:42 #5
bufferzone > Den her virker ikke (siden kan ikke vises)
http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.dk
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
29. marts 2007 - 01:46 #6
vis mig lige havd er en dynamisk link i min hjemmeside
og hvordan kan jeg aendre det
tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2007 - 17:52 #7
Undskyld, det er mig derer en torsk, linket er http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm, jeg finder lige et eksempel på et dynamisk link fra din side
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2007 - 17:58 #8
<a href='index.php?ct=evntcl' ><b>Aktivitetskalender</b></a> her er linket til din aktivitets kalender hvor der bruges ?ct=eventcl i stedet for at lave linket som /aktivit/kalender.htm

<a href='java script:AlJazeera();' et af flere links hvor javascript bruges og deter ikke alle søgemaskiner der læser og exekvere javascript. Resultatet er at søgemaskinen fejler og ikke følger linket, ikke godt

Linkene er lavet "smarte" og "tekniske" og det kan den typeiske søgemaskine ikke håndterer
Avatar billede shoofixmafi Nybegynder
29. marts 2007 - 21:15 #9
Jeg har kontaktet ham der har lavet dette script
Han har skrevet til mig dette:
------
Offering to place your site to top at serach engine is a spam.
Our script has standard format for dinalmically generated pages by PHP scripts.
-----

Havd er dit svar til det?
Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2007 - 22:10 #10
Der er ingen der garenterer dig top placeringer og om deres script er standard eller ej ændre ikke på det faktum at søgemaskinerne ikke kan læse deres links. Du behøver ikke tage mit ord for det, prøv følgende

I google søg med site:www.denlillehavfrue.com. du vil se at google har fundet 3 af dine sider og at to af den er såkaldte supplemental result, hvilket betyder at de ikke tæller med. Prøv samme søgning med www.bufferzone.dk så vil du se at tallet er 105 sider og kun ganske få er stadig i supplemental result, hvilket vil ændre sig til det bedre om ganske kort tid
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2007 - 22:13 #11
Du kan også tilmelde din sige på http://www.google.com/webmasters og bekræfte at du er ejeren af sitet. Når google så har været forbi din side kan du se præcist hvor botten fejler og hvilke interne links den har opdaget, i gen vil jeg gætte på at taller er 3. Når jeg kontrollerer mine interne links for www.bufferzone.dk er taller 2651 for sitet generelt pg i gennemsnit 95 links pr side