Avatar billede zicko Nybegynder
27. marts 2007 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apple G4 kan _kun_ køre med strømforsyning.

Hej eksperter!

Har et kæmpe problem med min iBook G4 14" (1.33GHz), den er kun lige akkurat et år gammel, men købt i England så garantien dækker ikke herhjemme ifølge Apple.

Af en eller anden årsag kan den kun køre når den er sat til fast strøm, når jeg tager strømmen fra dør den øjeblikkeligt, og som følge heraf bliver tid og dato også nulstillet til 1970... Tænkte at det var batteriet, så købte et nyt hos Humac (ca. 1000kr..). Det hjalp ikke på problemet. Har så en lidt ældre iBook G4 12" som jeg prøvede at låne DC-in boardet fra og satte det over i 14", det hjalp heller ikke (og den fra 14"'eren virker fint i 12"'eren)... Hvad pokker kan jeg så gøre? Alle ideer er yderst velkomne!!! ;)

På forhånd tak
Avatar billede egonspock Seniormester
27. marts 2007 - 23:19 #1
Jeg vil gætte på at det muligvis er PMU'en, der skal resettes:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449
Avatar billede zicko Nybegynder
05. april 2007 - 23:24 #2
har nu prøvet at nulstille PMU'en, det hjalp ikke..  Er der nogen der har andre forslag? Eller er der ikke andet at gøre end at skifte hele logic boardet?
Avatar billede zicko Nybegynder
25. april 2007 - 22:55 #3
Lukker spørgsmålet, computeren kan stadig ikke køre på batteridrift..
Avatar billede zicko Nybegynder
09. september 2007 - 22:03 #4
Har haft en mac-expert til at kigge på den, han mente at det var logic-boardet, ergo kunne det ikke svare sig at reparere den..
Avatar billede egonspock Seniormester
09. september 2007 - 22:21 #5
Surt, men det gode er at du så kan få en bedre :-) Husk at få rigeligt med RAM. Gerne mere end 2 GB.