Avatar billede Rune Sommer Mester
27. marts 2007 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

program til at indeksere filer på en harddisk

Jeg har efterhånden mange dokumenter og jeg synes det bliver sværere og sværere at huske hvor jeg har lagt et dokument - og i hvilken mappe ligger det - og hvad hedder dokumenter... og sådanne spørgsmål.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen der har kendskab til et program der kan indeksere ens filer på harddisken?

Jeg har ikke lige nogen idé om til hvordan indekseringen kan foregå eller hvordan resultatet skal være, men hvis nogen kender til et program der kan noget i denne retning, så lad meget gerne høre.

/Rune
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. marts 2007 - 21:33 #1
Jeg vil anbefale: www.launchy.net
Avatar billede Rune Sommer Mester
27. marts 2007 - 22:31 #2
Har leget lidt med launchy og det er et temmeligt godt program må jeg sige. Hermed gives 50 point, hvis du vil lægge et "svar".
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. marts 2007 - 07:56 #3
Jeg er i hvert fald tilfreds med launchy ;)

Svar...
Avatar billede Rune Sommer Mester
28. marts 2007 - 08:30 #4
Da det kun skulle indeksere mine dokumenter (ca. 6000stk) gik det hurtigt med at søge og finde. Nu kom jeg så til at tilføje yderligere 12.000 filer, så nu er hastigheden med at søge, gået lidt ned. Den finder dog hurtigt hvad jeg søger, men den bruger nok op til 200ms. i stedet for 1ms., som den gjorde i starten (uden de yderligere 12.000 filer).

Ville ønske man kunne have to udgaver af det liggende med hver sin hotkey. Så kunne jeg bruge den ene til dokumenterne og den anden til de andre 12.000 filer.