Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 12:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Laptop kører på mindst halv speed.

Efter en reboot kører min laptop pludselig på halv speed. Jeg undrer mig om noget hardware er gået af fløjten eller dette nærmere er et software-issue.
Jeg har ingen fejlmeldinger fået, men kan ikke høre musik, se video eller noget der kræver resourcer, grundet det hacker. Selve login tager omkring 5 minutter. Jeg har tjekket hardwareprofiler og ingen fejlmeldinger på noget. Min pagefile er den størrelse den bør være.

Kunne en virus gøre dette?

Har problemer med at installere programmer, får fejlmeldinger under dette.

Ved godt dette er et mangelfuldt indlæg, men ved ikke helt hvilke informationer er nyttige, så  endelig bed om det.

På forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 12:50 #1
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 12:58 #2
tak for det program.. desværre viser den intet. Max mhz, stadig meget "laggy" og ligeledes med Hukommelse
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2007 - 13:01 #3
Skift strømstyring inder kontrolpanek og strømstyring.

Få evt de rette folk til at tjekke en log for dig for virus.
Avatar billede kalzz Nybegynder
27. marts 2007 - 13:49 #4
Du kunne være fordi har du har sat en meget lille mængde allokeret hukommelse.
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 13:50 #5
Nu har jeg så foretaget en hijackthis efter at have kørt CCcleaner i fejlsikret tilstand. Avg viste intet

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:48:15, on 27-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\HPQ\IAM\bin\asghost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
C:\Programmer\Notebook Hardware Control\nhc.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\TEMP\Skrivebord\systemchecks\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk/Default.asp?Ath=f
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: HP Credential Manager for ProtectTools - {DF21F1DB-80C6-11D3-9483-B03D0EC10000} - C:\Programmer\HPQ\IAM\Bin\ItIeAddIN.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [hpWirelessAssistant] C:\Programmer\hpq\HP Wireless Assistant\HP Wireless Assistant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NotebookHardwareControl] "C:\Programmer\Notebook Hardware Control\nhc.exe" -quiet
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] "C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe" /R
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O15 - Trusted Zone: *.sputnik.dk
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://billing.goa.com/swflash.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\system32\btxppanel.dll
O20 - AppInit_DLLs: ASAPHook
O20 - Winlogon Notify: OneCard - C:\Programmer\HPQ\IAM\Bin\AsWlnPkg.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\ewido anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\SHARED\HPQWMI.exe
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 13:54 #6
en meget lille mængde allokeret hukommelse kan og vil aldrig have indflydelse på hastigheden på CPUén
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 13:55 #7
allokeret hukommelse = 1433812
Avatar billede nva Praktikant
27. marts 2007 - 14:58 #8
Scan din harddisk for fejl og tjek at du IKKE køre i PIO-mode. Det første gør du fx. i diskhåndtering eller 'denne computer' og det andet ser du i enhedshåndteringen under IDE ATA/ATAPI Controllers.  Du kan også lave en oprydning med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 15:33 #9
under Primær IDE kanal: Enhed 0;
enhedstype: automatisk genkendelse
overførelsestilstand: dma, hvis den er tilgængelig
nuværende overførelsestilstand: PIO-tilstand...

dette kan jeg ikke ændre
Avatar billede nva Praktikant
27. marts 2007 - 15:35 #10
Det er meget skidt at køre i PIO tilstand. http://winhlp.com/WxDMA.htm
Avatar billede nva Praktikant
27. marts 2007 - 15:41 #11
Det er sandsynligvis pga. diverse læse/skrivefejl på harddisken at den er gået i PIO-mode. Derfor bør du scanne den for fejl med automatisk reparation. Du kan evt. boote på din XP-cd og vælge R - skriv så CHKDSK c: /P /R (hvor c: er det drev du vil undersøge og reparere), men prøv først http://winhlp.com/tools/resetdma.vbs og derefter chkdsk-kommandoen.
Avatar billede matt1606 Nybegynder
27. marts 2007 - 15:56 #12
Det løste faktisk det meste, at gå væk fra PIO.. dog virker den stadig lidt sløv, men slet ikke på samme måde.
Avatar billede nva Praktikant
28. marts 2007 - 08:08 #13
Du kan scanne den for fejl på harddisken og køre en defragmentering efter Ccleaner. Så kan du vist ikke gøre så meget mere - bortset fra at tjekke med msconfig fra 'start-kør' om du starter udnødvendige programmer i forbindelse med opstart af din pc.