Avatar billede oo Nybegynder
27. marts 2007 - 10:40 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Max effekt på Digital Output?

Er der nogen med mere elektonisk viden end mig, der kan se hvad den maksimale belastning i VA eller W er på de digitale output på denne enhed:
http://sine.ni.com/nips/cds/view/p/lang/en/nid/14041
http://digital.ni.com/manuals.nsf/websearch/2A7F7C4E786E3694862570D600777AD1
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 10:43 #1
ikke forstået ? du har jo forhåbenligt et højimpedant indgangs kredsløb i den anden ende, så du skulle da helst ikke trække ret meget effekt fra hver udgang.
Avatar billede t-bee Novice
27. marts 2007 - 10:44 #2
Som jeg lege ser det, er det 50mW per kanal, dog max 100mW i alt
Avatar billede t-bee Novice
27. marts 2007 - 10:49 #3
lege = lige
men det betyder som screem_brille antyder, at du ikke kan drive noget særligt med denne, men du kan styre noget driverelektronik eller lign.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 10:51 #4
Voltage Output
Range...............................................±10 V
Output coupling...............................DC
Output impedance............................0.1 Ω max
Current drive....................................±5 mA max
Avatar billede t-bee Novice
27. marts 2007 - 10:53 #5
Hov, det jeg angav var for de analoge udgange, for de digitale er det 120mW dog max 1,26W i alt
Avatar billede oo Nybegynder
27. marts 2007 - 10:54 #6
Et eksempel:
Jeg har en magnetventil der skal styres fra enheden, med en spole på eksempelvis 10W.
Jeg leverer selv de 12V til spolen eksternt og går ikke ud fra at enheden direkte kan holde til belastningen.
Derfor leder jeg efter en max effekt på enhedens enkelte 'bit'/'relæ' for at finde et mellemrelæ der kan trække spolen.
Avatar billede t-bee Novice
27. marts 2007 - 10:59 #7
Det er effekten på de digitale udgange som jeg har angivet, men du bør drive relæet med en transistor eller lign.
Avatar billede t-bee Novice
27. marts 2007 - 11:01 #8
I virkeligheden burde effekten ikke være særligt interesseant, du skal bare have et driverkredsløb med en tilpas højimpedant indgang.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 11:03 #9
og husk en diode ind over relæets spole!
Avatar billede oo Nybegynder
27. marts 2007 - 11:07 #10
Ok...
Mange tak for hjælpen.