Avatar billede gyxi Nybegynder
27. marts 2007 - 08:20 Der er 1 løsning

Ideer til fejlfinding af databaseforbindelse

Jeg har en webserver og en databaseserver. Når der er fart over feltet på sitet, kommer der ofte fejl med at få forbindelse til databasen.

Jeg ville gerne skrive den konkrete fejlbesked i titlen, men jeg tror bare den ville lede folk på vildspor, da jeg ikke tror fejlbeskedens eget gæt er det som virkelig sker.

"Timeout expired.  The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool.  This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached."

Det jeg tror I skal hæfte jer ved er "Timeout expired". Resten er fejlbeskedens eget gætværk.

Jeg har kigget på databaseserveren. Der er omtrent 40 åbne forbindelser som afventer. Det er ret normalt da webapplikationen kører med connection pooling. Max pool er 100 og den er altså ikke nået. Jeg har også prøvet at slå pooling fra, uden forskel.

Ingen af de to servere er særligt presset, hverken cpu-mæssigt og slet ikke netværksmæssigt.

Så er gode råd dyre.

Hvilke redskaber kan jeg bruge til at finde fejlen?

Hjælp.
Avatar billede gyxi Nybegynder
27. marts 2007 - 16:57 #1
Årsagen var, at der var databaseforbindelser som ikke blev lukket/lagt tilbage i connection poolen.