Avatar billede dennish Nybegynder
26. marts 2007 - 19:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SELECT en mængde af rækker i en tabel

Hej er der nogen der ved om det er muligt at select en mængde af rækker i en tabel således at man

1) vælger de 10 første rækker i tabellen  1-10
2) de næste 10 rækker i tabellen          11-20
3) næste 10 rækker i tabellen osv ..      21-30

??
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. marts 2007 - 19:23 #1
Det er det da - men måden afhænger af hvilken database du bruger. MySQL er vidt forskellig fra Access/MSSQL på det punkt (faktisk er det ikke helt lige til at få MSSQL til at starte X rækker inde i resultatet).
Avatar billede dennish Nybegynder
26. marts 2007 - 19:29 #2
jeg bruger postGresSQL
Avatar billede dennish Nybegynder
26. marts 2007 - 19:30 #3
øhh kunne det være muligt at se noget SQL ? :-)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
26. marts 2007 - 19:51 #4
http://www.postgresql.org/docs/8.2/interactive/queries-limit.html

Det kan ikke rigtigt forklares meget bedre end i dokumentationen. (Havde det været MySQL, havde det været LIMIT fra,antal eller bare LIMIT antal, mens MSSQL/Access kræver du laver en subselect i omvendt rækkefølge for at skære bunden væk, for så at skære toppen væk og vende det om udenfor subselecten).
Avatar billede dennish Nybegynder
06. april 2007 - 16:58 #5
pidgeot>> smider du ikke lige et svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
06. april 2007 - 17:42 #6
Selvfølgelig :)