Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. marts 2007 - 19:13 Der er 6 kommentarer

Sum af kolonne

Hejsa,

Jeg har en shop og har et simpelt spørgsmål. I min db med alle varene en kunde har i indkøbskurven, skal jeg have udregnet en total pris. Dvs. en kolonne(den med priserne på hver enkelt vare) skal mere eller mindre lægges sammen. Kan i hjælpe?

Jeg har prøvet med flg:

$myarticles = $db->SendSQL("SELECT SUM(price) FROM ym_cart WHERE sessionid='".$sessionid."'");

men når jeg echo'er $myarticles får jeg bare: "Array"
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2007 - 19:48 #1
Skal man ikke også skrive sådan her:
$myarticles = $db->SendSQL("SELECT SUM(price) as myPrice FROM ym_cart WHERE sessionid='".$sessionid."'");

Og så requeste på myPrice?
Avatar billede s0mmer Nybegynder
26. marts 2007 - 21:06 #2
Jeg forstår ikke det der "as"... kan du forklare?
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. marts 2007 - 22:13 #3
PHP er sgu ikke lige min stærke side. Men lidt kan man altid ;-) Så jeg prøver lige at kliste ldit sammen, du skal dog ikke hænge mig op på noget. Oversætter egentlig bare koden fra ASP til PHP som jeg ser det.

$SQL = mysql_query("SELECT SUM(price) as myPrice FROM ym_cart WHERE sessionid='".$sessionid."'") or die(mysql_error());
while ($count = mysql_fetch_array($SQL))
{
$count = $count[myPrice];
echo"$count<br>";
}
Avatar billede s0mmer Nybegynder
28. marts 2007 - 08:44 #4
har gjort sådan:

$myarticles = $db->SendSQL("SELECT SUM(price) as totalprice FROM ym_cart WHERE sessionid='".$sessionid."'");

$price = count(totalprice);

men hvis jeg echo'er får jeg bare "1" ud.. Og der er 1 vare i kurven. Men jeg får ikke prisen ud :(
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
28. marts 2007 - 13:03 #5
count(); viser antallet af poster i arrayet, så den skal du nok ikke bruge.

Prøv istedet
echo $myarticles['totalprice'];
eller vis hele arrayet:
print_r($myarticles);
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
28. marts 2007 - 13:04 #6
... eller echo $myarticles[0]['totalprice'];?
Jeg er stadig tilhænger af gode gamle mysql_fetch_array, så hvordan din db-class er opbygget ved jeg ikke lige