Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. marts 2007 - 14:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reporting Services - Beregne værdier på rapport

Jeg kommer fra et Microsoft Access/SQL Server miljø og kigger for tiden på Microsoft Business Intelligence Development Studio.
Nu er jeg stødt ind i et problem - jeg vil gerne foretage en summering af nogle værdier og foretage et par beregninger. I Access klares det ved at et felt (txtSaldoPrimo) på rapporten har følgende som Kontrolelementkilde:
=[Startlager]+DSum("[Udleveret]";"[minTabel]";" [Dato] <= [DatoPrimo] AND  [Kundenavn]=[txtKundenavn]")-DSum("[modtaget]";"[minTabel]";" [Dato] <= [DatoPrimo] AND  [Kundenavn]=[txtKundenavn]")
Der er et tilsvarende felt for SaldoUltimo. Min rapport (i Access) viser altså et Startlager, samt en en saldo for begyndelsen og slutningen af den valgte periode.
Hvordan gør jeg noget tilsvarende i Business Intelligence Development Studio??
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. marts 2007 - 15:03 #1
Nå, det var jo nemt nok!
=SUM(Fields!Udleveret.Value)
=SUM(Fields!Modtaget.Value)
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
26. marts 2007 - 15:17 #2
Der var jeg for hurtigt ude... :(
Umiddelbart ligner det 2 forespørgsler med startdato og slutdato som parametre... :(
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. maj 2007 - 08:13 #3
Lukker spørgsmålet igen, uden svar.
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
07. maj 2007 - 08:14 #4
*