Avatar billede htx98i17 Professor
25. marts 2007 - 09:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SSL på indtastningsside

Hvis man vil sende krypteret eksempelvis via POST, skal indtastningssiden så være PÅ server med SSL eller er det nok at indtastningssiden blot poster til en server med SSL?

jeg tænker, den skal jo kryptere det der sendes, det er browseren som gør det, men det skal den vel have at vide den skal gøre og det er vel for sent hvis man først overgår fra http til https når man poster?

eller hvad?
Avatar billede peterlinddamkjaer Nybegynder
25. marts 2007 - 13:27 #1
Det er principielt nok at man blot har SSL på din POST.

MEN det er nu god stil også at have SSL på indtastningssiden, da brugeren så har mulighed for at se, hvem man kommunikere med inden vedkommende poster. Hvad hjælper det at kryptere data, hvis man ikke kan se, hvem der er i den anden ende?

/Peter
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 14:15 #2
Hvis man vælger at køre SSL/HTTPS så er det god "karma" at de sider du laver indtastninger på er på HTTPS, fx. hvis vi snakker Dankort betalinger så skal det felter som du indtaster Kortnr osv. være på en SSL side.
Avatar billede htx98i17 Professor
25. marts 2007 - 16:42 #3
ja det er god karma, helt sikkert

men spørgsmålet er om det er nødvendigt for at kunne sende krypteret.

Hvordan kan man se hvem man kommunikere med i den anden ende? Det fremgår kun af url'en i POST. Man kan vel ikke se det før end at man har postet...

Eksempelvis har jeg lavet en webshop hvor indtastningssiden er på egen ssl server, hvor der postes til dandomains ssl betalingsmodul.
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 17:28 #4
Ja, for at sende Krypteret skal siden med felterne være på HTTPS eller ville PBS ikke kræve det
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2007 - 17:29 #5
Med HTTPS har brugeren adgang til at kontrollere hvem SSL certifikatet er udstedt til, og der igennem bestemme om han vil forsætte
Avatar billede htx98i17 Professor
15. april 2007 - 17:04 #6
hvis der skal uddeles point skal der nok være lidt dokumentation for det i tror :-)
Avatar billede htx98i17 Professor
18. september 2007 - 13:58 #7
Lukker
tak for deltagelsen