Avatar billede jakobgt Nybegynder
25. marts 2007 - 00:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

CodeBehind og Inherits.

Jeg sidder og skal debugge noget ASP.Net kode skrevet i C#, som jeg ikke selv har skrevet og er derigennem stødt på et underligt problem/spørgsmål.

I alle aspx filerne i projektet er der brugt et CodeBehind attribut kombineret med Inherits. (Koden blev oprindeligt skrevet med Visual Studio 2003)
Jeg har dog det "problem" at der også er en dll fil, der indeholder de klasser, som aspx-filerne nedarver fra (de klassenavne er de samme som de klasser Codebehind-filen indeholder.) Dette opdagede jeg ved at jeg i en af aspx-filerne omdøbte Codebehind til src og der derefter fremkom en fejl om at en klasse var defineret 2 gange. Een gang i Codebehind filen og een gang i den omtalte dll fil (også kaldet admin.dll)

Mit spørgsmål er derfor om det er normal kutyme at både have en Codebehind fil og en DLL fil indeholdende en klasse med samme navn? Og hvorfor bliver brokker IIS sig ikke over at den importerede DLL fil indeholder den samme klasse som Codebehind filen?
Til slut vil jeg også høre om der er nogen der kender et godt program til at give oplysninger om indholdet af en DLL-fil? Her tænker jeg specifikt på eksporterede klasser og metoder. Jeg kunne godt tænke mig at undersøge den DLL-fil lidt nærmere, især fordi den vist nok indeholder en metode mere, end hvad der er i den tilsvarende Codebehind fil.

På forhånd tak.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
25. marts 2007 - 00:52 #1
Nu fandt jeg selv en ret god decompiler, nemlig den der er indbygget i .Net 2.0. Den kan anbefales. Desuden kan jeg derved se at alle mine kvaler kommer ved at den kildekode jeg har ikke er den nyeste... :-(
Avatar billede jakobgt Nybegynder
25. marts 2007 - 00:56 #2
Mit spørgsmål er så nu kogt ned til "Hvordan overbeviser man ASP.Net motoren om at bruge DLL-filen istedet for CodeBehind-filerne"?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. marts 2007 - 16:47 #3
nej det er ikke normalt med begge dele.
Hvis du vil se kildekoden af en dll vil jeg anbefale dig at bruge reflector:
http://www.aisto.com/roeder/dotnet/

Om den bruge dll eller codebehind handler om hvordan du deployer din kode og om der er defineret en codebehind fil på hver aspx side.
Avatar billede jakobgt Nybegynder
01. juni 2007 - 03:26 #4
Jeg fik aldrig svaret. Det ser fint ud, men da det kun er et tool du har henvist mig til, så vil jeg ikke give dig alle pointene. Gider du smide et svar?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. juni 2007 - 13:20 #5
svar :)