Avatar billede websam Nybegynder
23. marts 2007 - 17:32 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Oprette forbindelse til en Sql 2005 server ude i byen ?

Som overskriften vil jeg gerne vide hvor og hvordan jeg opretter forbindelse til en Sql 2005 server ude i byen.

Jeg har de fornødne oplysninger til at kunne logge på, men jeg ved ikke lige hvor og hvordan jeg gør, da jeg er ny på Sql 2005 serveren.

Nogen der kan hjælpe mig med det ?

/Websam
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2007 - 17:37 #1
forbindelse fra hvad ?

En .NET app ? Saa skal serveren vaere sat til mixed mode og du connecter til IP
adresse (og evt. port) med brugernavn og password.

SQLServer Studio ? Saa skal du nok angive stort set det samme, men jeg sidder ikke
lige ved programmet.
Avatar billede websam Nybegynder
23. marts 2007 - 17:50 #2
Jeg har fundet denne i mellem tiden og den gav mig muligheden for at komme på serveren, men smid et svar så kan vi da dele ;o)

http://www.aquesthosting.com/HowTo/Sql2005/connect.aspx

/Websam
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2007 - 00:05 #3
svar
Avatar billede websam Nybegynder
24. marts 2007 - 09:09 #4
ok, vi deler