Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 11:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skjul tilbageknap i browseren

Hejsa...

Jeg har en form på en side, efter brugeren har udfyldt den og submitted sit klik, så må det IKKE være muligt for brugeren at "Gå tilbage" og se sine indtastede data igen...da jeg ikke ønsker at han skal kunne klikke flere gange på submit-knappen uden at indtaste data på ny!

Hvordan opnås dette? Det må ikke laves via et Popup vindu!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. marts 2007 - 12:02 #1
Det opnås ikke ;o)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 12:21 #2
det kan ikke passe! For jeg har da ofte oplevet på mange sider, at når man ønsker at gå tilbage, at den så fejler...kan lige huske beskeden, men det må da være muligt lave med vilje.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. marts 2007 - 12:24 #3
Du kam ikke skjule en tilbageknap i en klientbrowser mm du selv har udviklet browsern.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. marts 2007 - 12:27 #4
Du kan jo lave et check på om man kommer fra den side hvor man ikke må komme fra. Gør man det kan du jo sende bruger videre eller hvad du nu vil gøre.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 12:33 #5
Hvordan ser sådan et tjek ud?
Avatar billede neoman Novice
23. marts 2007 - 12:38 #6
Kan problemet ikke løses ved ikke at tillade at den pågældende side caches i browseren ?
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2007 - 13:01 #7
Hvis du har sideA og sideB.. så vil du gerne have at man ikke kan komme tilbage til sideA når man er sendt til sideB..

så skriver du bare dette i <body>

<body onLoad="history.go(+1)">

på sideA... så vil den smide dig til sideB igen.!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. marts 2007 - 13:13 #8
det bedste er at undgå cache og tjekke hvor brugeren kommer evt. med en session log.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 13:15 #9
Kalp.... okey, det lyder fint! Men nu bruger jeg jo asp.net 2.0 og master pages / Content pages...og det fungerer jo lidt anderledes! Så hvor og hvordan skal jeg så skrive det? Jeg kan jo ikke skrive det i masterpagen...det skal jo kun tilføjes den korrekte side...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 13:15 #10
karsten_larsen >> Kan du give et eksempel på dette?
Avatar billede kalp Novice
23. marts 2007 - 13:17 #11
Du kan sikkert blot smide det ind som

<script>
history.go(+1)
</script>

et sted på siden..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
23. marts 2007 - 15:19 #12
Det bedste vil faktisk være, at gøre så intet bliver cached, således at alle div. felter er tomme ved et klik på tilbage knappen. Hvordan gør man dette?