Avatar billede herchin Nybegynder
29. maj 2001 - 17:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XML, PHP

Same old story: \"How do I learn XML\" ;o)

Jeg har kigget stort set samtlige links til tutorials om XML!!! Det gider jeg ikke mere. Det jeg gerne vil have er navne på nogle kanon bøger om XML/XSL. Det bedste ville være bøger der handler både om XML og PHP!

Pointene går til dem der giver de bedste beskrivelser af de anbefalede bøger!
Avatar billede limemedia Nybegynder
29. maj 2001 - 23:21 #1
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 10:19 #2
Ikke lige just, hvad jeg kiggede efter!

Jeg vil gerne have anbefalet nogle bøger, som jeg skrev øverst! Skal nok finde ud af at lære mig selv XML - bare det er en bog der kan bruges til noget fornuftigt.
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. maj 2001 - 10:28 #3
ved det, jeg faldt blot over det da jeg ledte efter kurser til undertegnede og huskede dit spørgsmål :)
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 10:39 #4
Ahhh - det er helt iorden.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
30. maj 2001 - 10:40 #5
Hvis du vil have dyre men gode engelske bøger så prøv www.wrox.com De har en \'Beginning XML\' og en \'XSLT\' jeg vil anbefale.
Hvis du vil have en hurtig dansk bog så har www.idg.dk en som jeg mener hedder \'XML i praksis\' til 300 kr som også er god.
mvh Elisabeth
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 11:08 #6
Elisabth -> Hvad hedder den XSLT bog helt præcist?
Jeg har fundet et par stykker:
\"XSLT Programmer\'s Reference 2nd Edition\",
\"XSLT: Working with XML and HTML\"
Avatar billede elisabeth Nybegynder
30. maj 2001 - 11:36 #7
\"XSLT Programmer\'s Reference 2nd Edition\"
Den anden kan godt have lidt af det samme indhold som \'beginning XML\'
mvh Elisabeth
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 11:41 #8
Thx - tror jeg prøver den! Er den virkeligt kanon???
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 11:44 #9
Hvad er forskellen på \"XSLT Programmer\'s Reference 2nd Edition\" og \"Professional XML 2nd Edition\"?

Hvis jeg er i tvivl, hvilken skal jeg så købe?
Avatar billede elisabeth Nybegynder
30. maj 2001 - 11:53 #10
Ved programmering i XML er det, efter min erfaring, ikke at lave xml, der er problemet men nærmere xslt og dens undergrupper. Det er nemmere at finde oplysninger om xml end xslt på nettet. Har du kigget på www.w3schools.com, hvor de har nogle gode tutorials i xml?
mvh Elisabeth
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 12:03 #11
Jepper - har tjekket det link! Det er jo lige til, men man kommer heller ikke meget længere end til at lave et XML dok... Det er der ikke de store ben i. Har gennemgået de tutorials og fandt dem egentligt rigtigt gode! Jeg vil bare gerne lidt videre, hvis du forstår mig.
Avatar billede elisabeth Nybegynder
30. maj 2001 - 12:09 #12
Så har du jo selv besvaret dit spørgsmål om det er xslt eller xml bøger du skal have.
mvh Elisabeth
Avatar billede herchin Nybegynder
30. maj 2001 - 12:13 #13
Det bliver XSLT.
Tak for hjælpen!