Avatar billede thomasabcd Nybegynder
21. marts 2007 - 10:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan man bruge top i filterexpressions v. objectdatasource

I forbindelse med filterexpressions på en objectdatasource, er det da muligt at bruge "TOP" ligesom i SQL?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 13:23 #1
Du har en MaximumRowsParameterName du kan arbejde med... Kig evt. her:
http://www.codeproject.com/useritems/PagingWithODS.asp
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
21. marts 2007 - 16:50 #2
Hm... ser ud til, at det kræver en seperat metode til at tælle rækkerne. Så kan jeg vel lige så godt lave en ny metode i mit dataset, som inkluderer top? Når jeg bruger et dataset, burde det så ikke vide, hvor mange rækker der er ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 21:19 #3
Well en objectdatasource giver giver ikke kun adgang til dataset's - den giver adgang til hvilken som helst type, så interfacet kan ikke defineres udfra et dataset... men mon ikke du kan lægge det ind rimelig hurtigt.
Du kan altid hente antallet af rækker i en specifik tabel i dataset'et.
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
25. marts 2007 - 01:18 #4
Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke forstår det :-( Kan denne metode altid være den samme uanset hvordan jeg henter data ind i mit dataset sålænge datasettets type er den samme?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
16. februar 2008 - 10:35 #5
lukker