Avatar billede brian-johansen Nybegynder
20. marts 2007 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

string or binary data would be truncated

Hej,
Jeg er løbet ind i et mega belastende problem.

Det er sådan at jeg skal tilføje en ekstra kolonne til en tabel. Denne tabel indeholder allerede ca. 400 poster.

Jeg har lavet en kolone der hedder pGroup, det er en int. Men når jeg prøver at tilføje data til disse konlonner så skriver Microsoft SQL Mangementstudio blot -  string or binary data would be truncated.

Men så vidt jeg har forstået så skyldes denne fejlmeddelse hvis man putter for meget tekst eller lignede ind i et for lille felt ?

Jeg kan opdatere den første række hvor jeg i pGroup skriver 13. Det acceptere den fint. Men når jeg så kommer til anden linie, så fejler den.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, jeg har prøvet at sætte den til at være identifiere, det virker også ok den giver alle rækker numre. fra 1 og så op til 400, men hvis jeg ændre fx. 3 til 4 i en af rækkerne så fejler den igen.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved mit problem, er der en der kan hjælpe mig ?

Mvh Brian
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
20. marts 2007 - 23:37 #1
Fandt ud af det.
Det vidste sig at problemet lå i en af de andre felter der tilsyndeladene ikke var stor nok til det data der skulle være

lukker
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2007 - 23:39 #2
Ja det er korrekt.. Det er et problem som opstår hvis et felt ikke er stort nok..

Du kan godt omgå dette problem ved at skrive

SET ANSI_WARNINGS OFF
Din sql her.
SET ANSI_WARNINGS ON
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2007 - 23:40 #3
men den korrekte felt størrelse er altid mere optimalt:P
Avatar billede brian-johansen Nybegynder
21. marts 2007 - 02:14 #4
Hej Kalp.
Det var lige sådan en kommando jeg ledte efter tak for det!
/Brian
Avatar billede kalp Novice
21. marts 2007 - 08:20 #5
ingen årsag