Avatar billede mummikiks Nybegynder
20. marts 2007 - 17:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Både com og dk domæne

Hej Experter

Jeg ejer både et dk og com domæne med samme navn. Mit spørgsmål er så hvordan jeg optimere dette til søgemaskiner. Skal jeg oprette webhotellet på dk-siden eller på com-siden. Er det dårligt at redirecte .com til .dk domænet med meta-tag.

Hvordan gøres dette bedst således at jeg får det optimale ud af søgemaskinerne. Det skal siges at der skal køre fuldstændig det samme data på hvert domæne.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2007 - 06:57 #1
Flere domæner kan af blandt andet af Google opfattes som spam.
Jeg har selv tilknyttet flere domæner til min egen hjemmeside - http://www.discountdomains.dk - men det er så kun discountdomains.dk, der reelt er registreret i søgemaskinerne.

De andre domæner er så udelukkende til for at brugere, der taster forkert stadig havner på hjemmesiden.

Du vil samtidig få langt mere ud af kun at registrere din hjemmeside under det ene domænenavn. Google opererer med en såkaldt page rank, denne gives til enhver side under dit site, og for at opnå en så høj page rank som muligt er det her vigtigt, at det er de samme sider vi snakker om.
Page rank baseres blandt andet på antallet af indgående links til din hjemmesides undersider (og forsiden).

Google opfatter logisk nok www.domain.com forskelligt fra www.domain.dk.

Så derfor. Sørg for at begge domæner peger på din hjemmeside.
Vær konsekvent når du submitter til indexer og søgemaskiner - altså find en standard form for url. Google ser http://www.domain.dk og http://domain.dk som to forskellige sider og vil altså så fordele page rank til disse to sider fremfor at give en højere page rank til www.domain.dk.

Opret samtidig kun én af domænerne som hjemesidens adresse (page rank igen), der gør at du undgår at blive opfattet som spamer.

Opret eventuelt .com adressen i de udenlandske søgemaskiner, hvis du henvender dig til udenlandske kunder.

Håber du kan bruge noget af ovenstående.
Avatar billede mummikiks Nybegynder
21. marts 2007 - 21:44 #2
Kanon..smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2007 - 07:07 #3
:-)