Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. marts 2007 - 08:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kode der skal bruges til flere websider

Jeg har noget kode som jeg skal bruge på ca. 20 forskellige webhoteller, koden er 100% den samme men databasen er specifik for hver side. Kan man placere kode et centralt sted og så på hver webside placere indstillingerne for websiden (Database mm).
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. marts 2007 - 10:09 #1
Du propper bemeldte kode i en assembly for sig, og så sørge du for at der er de indstillingsmuligheder der skal til for at det kan tilpasses som det skal.
Er det bare en connectionstring der er til forskel - eller er det også skemaet/database typen/?
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. marts 2007 - 10:44 #2
Hey Snep, godt at se dig :-)

Det er kun connectionstring der er forskellig. Men hvordan håndtere jeg det på min IIS, de har jo hver sin virtuelle mappe?
Avatar billede snepnet Nybegynder
20. marts 2007 - 13:05 #3
Sorry - jeg er ikke med.... Hvad har din virtuelle mappe med din connectionstring at gøre?
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. marts 2007 - 13:25 #4
Jeg vil oprette 20 webhoteller (virtuelle mapper) på min IIS, disse 20 webhoteller skal alle bruge den samme kode, men hver deres database (dvs. der er en specifik connection string for hvert hotel).

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
20. marts 2007 - 13:54 #5
Kunne evt løses ved at benytte sig af GAC så placere din assembly der. Dine connectionstrings kan du placere under web.config

En ide :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2007 - 14:09 #6
det er vist en god ide

en gange source code

N kopier af dll

connection string i web config
Avatar billede c-sharp Nybegynder
20. marts 2007 - 15:08 #7
Kan jeg smide hele websiden i GAC også så bare ligge en web-config fil i roden af hvert webhotel? Eller hvordan virker det?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. marts 2007 - 12:55 #8
Er der mere hjælp her?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 13:17 #9
Du skal ikke smide det hele i gac'en... Bare dine løse assemblies.
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. marts 2007 - 13:30 #10
Jeg er ikke helt med, har du et link til en artikel omkring dette?

Jeg har jo brug for at kunne genbruge et helt site flere steder!
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 15:04 #11
Altså - du vil gerne have at det er den samme aspx-fil der benyttes fra alle sites?
.... Det er ikke et spørgsmål om noget kode du har i forskellige assemblies altså?
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. marts 2007 - 15:31 #12
Jeg kan godt se at det ikke fremgår så tydeligt af mit spørgsmål, det beklager jeg!

Jeg har lavet en hjemmeside som skal bruges til 20 forskellige web-sites, Alt specifik data ligger i web.config og i databasen.

eks.

Dvs når man går på www.test.dk ser man hjemmesiden med de data der tilhøre www.test.dk
går man på www.test1.dk ser man hjemmesiden med de data der tilhøre www.test1.dk osv.
Avatar billede zeroaim Nybegynder
21. marts 2007 - 20:06 #13
Hej

Det er muligt jeg også har misforstået det her lidt, men jeg forstår ikke helt hvad der er galt med arne_v's eks.

- Hver side har sin egen web.config fil som indeholder den sides connecion string. Så er det i vel i reglen lige meget om det er en og samme DB de alle bruger eller om det er forskellige.

- Din (DB manage) dll ligger du sammen med hver enkelt side (project) og så kalder du en metode i den med den specifikke connection string fra denne sides web.config.

Du kunne måske også bare gøre din dll fil tilgængelig som en webservice. Så kan du kalde den fra alle mulige sider og annda client side.

Det er muligt jeg er helt ved siden af emnet, men så ser i bare bort fra det her :-)

Mvh. Henrik
Avatar billede zeroaim Nybegynder
21. marts 2007 - 20:07 #14
annda = endda :-)
Avatar billede c-sharp Nybegynder
21. marts 2007 - 20:18 #15
Men kan jeg ligge alt koden Inkl. aspx, ascx, cs mm i GAC??
Avatar billede zeroaim Nybegynder
21. marts 2007 - 20:25 #16
Der bliver jeg dig svar skyldig. Har aldrig brugt det. Sry
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2007 - 20:34 #17
Du kan godt prekompilere et helt site, men du kommer stadig til at have aspx-filer liggende der... Der står godt nok ikke noget i dem, men de skal være der så du har en url du kan ramme.
Mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
31. maj 2007 - 21:23 #18
Jeg må vist heller få lukket her :-)

Tak til jer alle, smid nogle svar...
Avatar billede snepnet Nybegynder
25. juni 2007 - 15:46 #19
Ok :o)
Mvh