Avatar billede marcfj Nybegynder
17. marts 2007 - 21:04 Der er 25 kommentarer

Skifte en statisk IP adresse?

Sagen er den, at jeg meget gerne vil have tildelt en ny IP adresse til min adsl, men har fundet ud af, at det er sværere end som så.

Jeg har statisk IP tildelt af Tele2 og kan derfor ikke bare gå ind og refreshe den med ipconfig /renew osv.

Derfor lavede jeg en hurtig google på det, og fandt frem til, at man skulle have ændret sin MAC-adresse. Nogen der helt præcist ved hvordan jeg gør dette, og ændrer min IP adresse uden at skulle kontakte min udbyder?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
17. marts 2007 - 21:09 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke skifte din ip uden at snakke med tele2
Avatar billede marcfj Nybegynder
17. marts 2007 - 21:23 #2
Er du helt sikker på det mundi?

Jeg fandt et program til at skifte (spoofe) mac-adressen, men efter et reboot ville den ikke "hente" mig en ny IP fra udbyder.

Er der ikke nogen der ved noget mere om det her?
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2007 - 21:44 #3
At ændre sin MAC adresse er ikke ensbetydende med Ny IP adresse.
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2007 - 21:44 #4
Derfor kontakt din Udbyder (Tele2) og anmod om en ny IP

Men hvad er formålet med at få ny IP ?
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2007 - 21:48 #5
Men din udbyder vil sandsynligvis stille en del spørgsmål og undren hvorfor !
Avatar billede marcfj Nybegynder
17. marts 2007 - 21:56 #6
Årsagen til at jeg vil skifte er rent faktisk pænt latterlig. Jeg gamer D2:lod på battlenet, hvor man kan få et temp-ip ban (kendt som realm-down) for at create for mange games i træk for hurtigt. Problemet er bare, at disse temp-bans er meget random. De kan være lige fra 1 time til 48 timer. Det er røvirriterende ikke at kunne spille hele weekenden fordi man lige skulle mule et par items switchede chars for hurtigt.

Derfor ville det være hensigtsmæssigt hvis jeg selv kunne skifte min IP de gange hvor jeg får et temp ban.

Jeg tvivler på, at jeg kan overtale tele2 til at skifte min IP pga et 24 hour ban i Diablo 2 :D

Det ville heller ikke være besværet værd for mig.

Kan det slet ikke lade sig gøre, at gøre det selv? Hvad med noget proxy og sådan?
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2007 - 22:45 #7
Du kan jo kigge på: http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+proxy+server&meta=

Men hastigheden er også der efter !
Avatar billede marcfj Nybegynder
17. marts 2007 - 22:50 #8
Jeg er ikke helt med på hvad en proxy er, hvordan den fungerer og hvordan jeg bruger den.

Ville være cool med en kort forklaring, sådan som du ville forklare din mor det :D

(jeg er ikke så fandens it-teknisk orienteret)
Avatar billede leif Seniormester
17. marts 2007 - 23:18 #9
:-) Nu ville jeg ikke komme til at forklare min mor om Proxy, da hun tildels er vores anden supporter i virksomheden hvor jeg arbejder.

Nu var det dig selv som nævnte Proxy så jeg regnede med at du kendte til det, men hvad bare at tage din "straf" ? :-)

http://www.google.dk/search?hl=da&q=how+to+use+proxy&meta=
Avatar billede marcfj Nybegynder
17. marts 2007 - 23:45 #10
Haha ok, bad point, den med din mor så ;)

Men jeg nævnte bare proxy fordi jeg havde det nævnt andre steder ifb med ip-skift. Anede dog ikke hvad det gik ud på :)

I grunden er det bare fordi jeg gerne vil spille Diablo på min lørdag friaften, og pga battlenets åndssvage politik er jeg nødt til at se TV (argh!).

Normalt kan jeg sagtens vente de der 1 times bans ud, men 24 og 48 timers bans er pænt belastende, og efter min mening slet ikke retfærdige ift. "forbrydelsen". Derfor jeg ledte efter en alternativ måde at komme rundt om problemet på.

Men det ser ud til at det er en blindgyde. Jeg har postet på 4-5 andre forums hvor der er IT-kyndige, og ingen har en løsning til mit problem, andet end at ringe til min ISP og bede dem om at skifte min IP.

Men det er jo ikke nogen holdbar løsning, da jeg helst skulle kune gøre det selv fremover. Jeg får ofte de små temp bans (1 time) en gang om dagen eller hver anden.

Hvis jeg nu fik mit netværk sat op med router, ville jeg så på den måde kunne skifte routerens MAC addresse og på den måde få tildelt en ny IP til min PC?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2007 - 00:14 #11
Det er lige meget, da din Externe adresse stadig vil være den samme !
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2007 - 00:16 #12
Hvis du gider at læse lidt på det sidste link jeg sendte vil du se at du tildels kan gøre noget !
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 00:19 #13
der findes en måde, for jeg kender en som havde et lille program som han brugte når han kørte noget torrent, for at skjule hans rigtige ip adresse, og når han var inde på min server / min chat, så kunne jeg se at hans ip adresse skiftede hele tiden, alle var saudiarbiske ip adresser.
men hvad programmet hedder eller hvordan det virker ved jeg ikke
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 00:29 #14
Avatar billede marcfj Nybegynder
18. marts 2007 - 00:35 #15
@ leif:

Jeg har tjekket det lidt ud, og har fået en lidt bedre forståelse af, hvad en proxy er. Men hvordan connecter jeg til battle.net (spillet) gennem en proxy? er det ikke kun noget man kan få sin browser til?

@ Gurly: lyder lidt suspekt. Har også hørt om programmer der hurtigt skifter ip, 100 gange i minuttet eller noget. Men tror ikke min udbyder ville blive særlig begejstrede hvis jeg fandt et sådan program og brugte det til mit formål. Ville nødig have nogen "bad guys" til at banke på døren bare fordi jeg vil forbi et temp-ban i mit favoritspil :D
Avatar billede marcfj Nybegynder
18. marts 2007 - 00:38 #16
@ Gurly: Det der program Hide-IP som du linker til, virker kun i browsers. Problemet er, at jeg skal connecte til en gameserver.
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 00:48 #17
hmm, nå ja, det kan jeg ikke forstå, hvordan kan min bekendte så bruge det til et bit torrent program ?
det køre da med noget proxy server også ?
Avatar billede marcfj Nybegynder
18. marts 2007 - 00:50 #18
Fandt lige dette indlæg på et Diablo2 hacking forum:

[Citat]

Thats because most people dont know what they are talking about. I do tech support for a large ISP, and I can tell you that 99% of the crap people put up on how to evade realm downs or change the IP is pretty ridiculus.

For example, renewing your IP - the way Dynamic IPs work, you will tend to get the same IP back anyway, even if you release and renew it. People think Dynamic means it will change every time, but nope it wont.

Others will tell you to put your own MAC address in. Nope that wont work either, in most cases it will just stop your ISP from giving you an IP address. Comcast and Verizon are two providers that use MAC filtering to stop you from pulling multiple IPs.

Ive seen others say to simply put in your own IP address. Yet again another thing that simply wont work, absurd in that I dont think there is a situation where it could even possibly work.

There is usually going to be no easy way to change your IP address, and thus no easy way to avoid a realm down, at least with the major ISPs I have experiance with. Sure you may run into some small ISP that allows some of those things, but for the most part - no.

[citat slut]

Jeg må vel bare leve med det som det er, og forsøge at undgå det i fremtiden. Ellers tak for hjælpen - især Leif. Du kan lige så godt få pointene, eftesom mit problem er "løst". Hvordan giver jeg dem?
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 00:51 #19
nej du har ret  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 01:05 #20
det må da kunne lade sig gøre, jeg har også en statisk ip, og hvis jeg tager min router fra, og sætter en helt anden router til mit kabel modem, så får den en anden ip end jeg normalt har, når så jeg sætter min normale router til igen, så får jeg min gamle ip igen, det er somom ip adresserne er knyttet til de to routere ?
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 01:06 #21
så jeg kan altså skifte min externe ip ud af huset, ved at skifte min router, men hvorfor det ? hvad er det der gør det ?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2007 - 08:46 #22
gurly -> Hvilken udbyder har du ? Kunne jo være at du har 2 IPadresser tilrådighed
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 13:04 #23
laif > det er dansk kabel tv
men hvis jeg helt går uden om routeren og sætter min pc direkte til kabel modem, så får jeg en helt 3 ip adresse, og igen, skifter jeg tilbage og sætter min normale router til, så bliver den tildelt den ip som den plejer.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2007 - 13:07 #24
gurly -> Skal ikke kunne svare på hvordan de kører deres Internet, men kunne lyde som om der bare står en DHCP server og tildeler adresser der ud af !
Avatar billede gurly Praktikant
18. marts 2007 - 13:10 #25
når dansk kabel tv på en eller anden måde "kan se" hvilken router jeg tilslutter, og tildele mig en ip derefter, så burde det vel være muligt at ændre noget i routerens opsætning for at få tildelt en ny ip.
det her jeg nu ikke brug for, tvært imod har det iriteret mig, jeg ville heller beholde den samme ip uanset havd router jeg bruger.
det var bare nu vi var ved snakken  c",)