Avatar billede zeroaim Nybegynder
17. marts 2007 - 15:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Check for .NET framework på client

Hej

Er det muligt for mig at tjekke om en bruger på min side har installeret .NET framework?

Hvis ja:
- Hvilken version han har installeret?
- Er dette også muligt hvis det ikke er windows brugeren kører?

Mvh. Henrik
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2007 - 15:18 #1
Du kan kun checke det hvis brugeren bruger Internet Explorer. Så kan du parse HTTP_USER_AGENT - Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT") sikkert. Kig efter .NET CLR og et versionsnummer. Det er sådan denne er lavet: http://weirdsilence.net/tools/checkdotnet/ - Det hvis ikke brugeren bruger IE, så gives et link til en .exe som kan checke det.
Avatar billede zeroaim Nybegynder
17. marts 2007 - 15:24 #2
Lækkert lækkert :-)

Hvad med den exe. Nogle idéer til den? Skal jeg selv igang eller findes den i en lille smart download for sådan nogle dovne hunde som mig? ;-)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2007 - 15:48 #3
Jeg har lige opdaget at den .exe ikke fandt mit .NET 2.0 som jeg har installeret... Underligt. Men ellers kunne du nok godt bruge den, hvis du henviste til weirdsilence.net ;)
Avatar billede zeroaim Nybegynder
17. marts 2007 - 17:08 #4
.NET Framework Checker
You have the following versions of the Microsoft .NET Framework installed: 1.1.4322, 2.0.50727

Her er mit resultat fra weirdsilence.net

Det ser ud til at den fidner både en ver 1.1 og en version 2.0

Men jeg er ikke helt sikker påa t ejg forstår hvilken .exe det er du mener. Synes ikke jeg kan finde noget om det på deres side?
Avatar billede coderdk Praktikant
17. marts 2007 - 20:55 #5
zeroaim, Nej, det er når du f.eks. bruger Firefox eller Opera (altså når du ikke bruger Internet Explorer)... Når du bruger Internet Explorer står det nemlig i HTTP_USER_AGENT :)
Avatar billede zeroaim Nybegynder
18. marts 2007 - 01:42 #6
Okay

Jeg lader den lige stå lidt, så ser vi om der er nogen der ved noget om FF og lignende. Men du har gjort dig fortjent til point :-)
Avatar billede roenving Novice
18. marts 2007 - 01:55 #7
-- hvor svært ka' det vær'

-- Avast antivirus ved heller ikke om du har installeret Google Earth, det er kun, hvis programmerne er syndikeret, at der kan findes en sammenhæng ...

_Ingen_ browsere ved noget om andre programmer, alene fordi M$ har et monopol-status og har sammenkoblet styresystemet med Explorer, kan det lykkes at finde viden om noget, der ikke har det fjerneste med browseren at gøre ,-(
Avatar billede zeroaim Nybegynder
18. marts 2007 - 02:08 #8
Okay.. Tak

Havde håbet det kunne gøres med en lille Java applet eller ActiveX i browsere i ikke IE browsere :-(

Øv øv øv

Smid et svar begge to, så splitter i point
Avatar billede coderdk Praktikant
18. marts 2007 - 03:18 #9
roenvig, Det kan så have lidt med browseren at gøre, da du kan have .net apps der kan køre i browseren ;) Men ellers enig.

Den bedste løsning, er at folk kan hente en .exe-fil som de så skal køre... Lidt kringlet ;)
Avatar billede roenving Novice
18. marts 2007 - 11:31 #10
Nej tak, jeg springer bare over her !-)
Avatar billede zeroaim Nybegynder
18. marts 2007 - 12:12 #11
coderdk får point så, men tak til jer begge to

Lukker