Avatar billede sigurd_h Praktikant
15. marts 2007 - 21:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skærm starter ikke med op

Hej

Jeg har netop fået ny stationær computer, men da jeg forsøger at tænde den tænder skærmen ikke med op. Der er strøm på, og den virkede upåklageligt på den gamle stationære. Det er en fladskærm.
Jeg har forsøgt at sætte den til min bærbare, og der virker den fint. Jeg har ligeledes sørget for at den kører 60 mhz.

Hvad kan være galt?

Sigurd
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 05:52 #1
Er du sikker på at den også køre 60 mhz, på den nye stationære, det kan være det er sat for højt !
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. marts 2007 - 09:14 #2
Har haft et lign problem med ny pc og skærm.
Min løsning var at resette bios via jumper (det var iikke nok at pille batteri ud). (Der sidder en jumper ved siden at batteri, denne skal lige flyttes så den resetter og derefter flyttes tilbage - se evt. bundkorts manual)
Avatar billede sigurd_h Praktikant
16. marts 2007 - 11:18 #3
Kimz, ja det er jeg ganske sikker på.

Hm, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener. Hvor finder jeg det batteri?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. marts 2007 - 10:13 #4
Inde i computeren på bundkorter, det er et lille fladt rundt et, og ved siden af det er den nævnte jumper (se evt bundkorts manual)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. marts 2007 - 09:13 #5
hvis du stadig er "forvirret" kan du da checke dette billede af bateri og bios jumper  http://www.mundopc.net/cursos/bios/images/cmosjp.jpg
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. marts 2007 - 13:39 #6
respons??
Avatar billede sigurd_h Praktikant
24. marts 2008 - 23:41 #7
Lukker. Løsningen blev fundet andetsteds.