Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
15. marts 2007 - 20:18 Der er 12 kommentarer

Højtalere skratter

Godaften Eksperten :)

Jeg har lige monteret mine højtalere til min forstærker,Når jeg skruer lidt op for lyden, kan man høre de skratter i bagrunden. og tydeligt når det er stille evt film.

Hvad kan der være galt?

Vh rtkprtkp

Min forstærker er på 200 Watt
Mine B&O højtalere er på 200 Watt
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 20:22 #1
det sker oftest når enhederne er brændt delvist af (lakken på spolen smelter, og da gappet mellem magnet og gore er ret lille for maks magnetisme, så skraber spolen på enten core eller magnet).

det kan dog også være en fejl i din forstærker, hvis det er en klasse AB forstærker.
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
15. marts 2007 - 20:25 #2
Hvad for en enhed?
jeg er slet ikke med på det punkt :)
hvordan tjekker jeg om det er en AB forstærker?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 20:41 #3
oftest er det bassen eller diskanten der brænder af, du kan ikke se hvilken type forstærker du har (medmindre det direkte står på den), man kan se det udfra service manualen, eller måle sig til det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. marts 2007 - 20:54 #4
Det kunne også være støv der havde sneget sig ind i volumenknappen.

Prøv at skrue helt op og ned hurtigt en 15-20 gange. Evt. støv vil så blive skubbet til siden. Husk at have den slukket imens :-)
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
15. marts 2007 - 21:25 #5
Det kan ikke have noget a gøre med kablerne?
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2007 - 21:34 #6
nej det er umuligt.
Avatar billede dytti Novice
16. marts 2007 - 07:45 #7
Hvis det kun er når du skruer op/ned - altså bevæger volumeknappen, så er det ole der har ret.
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
16. marts 2007 - 16:33 #8
Det er når jeg skruer op på Volume 20, den begynder at skratte.
Avatar billede dytti Novice
17. marts 2007 - 01:00 #9
Så er det nok mest sansynligt mellemtone eller diskant som er ved at være færdig.

(hvor højt går volumen op på B&O, er 20 lidt eller meget?)
Avatar billede screem_brille Novice
17. marts 2007 - 11:51 #10
mellemtone ? bas eller diskant ja.
Avatar billede dytti Novice
18. marts 2007 - 07:52 #11
Om det er den ene eller den anden enhed som skratter, er der ingen grund til at diskutere.

rtkprtkp >> Hvis du stadig er med os, så prøv at lytte på ht'erne.
Hvis du har svært ved at høre hvor skrattet kommer fra, så prøv at tage en sok eller lignende, og hold den FORSIGTIGT på alle enhederne.
Når skrattet holder op, har du fundet den defekte enhed.

Er det både højre og venstre ht som skratter samtidig?

Hvis du kan komme med flere oplysninger, er det lettere for os at hjælpe dig.

Der er ikke noget mere irriterende end en ht som skratter.
Avatar billede rtkprtkp Nybegynder
21. marts 2007 - 20:30 #12
Det er begge mine højtalere som skratter lidt.
Jeg har fundet ud af at de ikke skratter når jeg sætter det til tvét, men så snart den er sat til min pc, så skratter højtalerne, ved vol 20 (max på forstærker er 50)
og endnu mere underligt er.

Hvis min forstærker er tændt, og dene er sat til min pc,så skratter den allerede når jeg tænder for strømmen nede på stikkontakten, altså mine højtalere skratter når jeg tænder på min stikkontakt til min pc.