Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 22:45 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af www.grethes-festsange.dk

Jeg vil gerne høre jeres mening om denne hjemmeside, som jeg har lavet for min søster, efter hendes ønske om design:

http://www.grethes-festsange.dk
Avatar billede madeindk Nybegynder
14. marts 2007 - 22:59 #1
Pu ha - helt ærligt, kan det mon blive mere fesent. Det ligner en Frontpage skabelon fra deres version de lavet i 1996. Det kan godt være jeg er lidt hård, men det bliver man nød til nogen gange.

Jeg plejer normalt at komme med nogle ting man kunne forbedre, men jeg kan sgu ikke lige få øje på nogen på denne her side. Det der holder virkelig ikke, det er virkelig en amatør side vil jeg sige.

Jeg er ked af det, men i mine øjne er det en om'er!
Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 23:25 #2
Det er helt i orden - jeg spørger jo også for at få ærlige svar ;D

Kunne godt tænke mig lidt flere meninger !!!
Avatar billede bertelbrander Novice
14. marts 2007 - 23:33 #3
Den er gennemført lavet, om man kan lide det eller ikke er nok mest et smagsspørgsmål.

Det ser ud til at virke.

Teksten er meget stor og der er meget spildplads så man skal meget ofte side og scrolle op og ned.

Jeg tror det ville pynte med en "hover" effekt på menuen.

Testet med Firefox.
Avatar billede sobr Nybegynder
14. marts 2007 - 23:41 #4
Det er det nemlig - smag og behag

;D
Avatar billede sobr Nybegynder
15. marts 2007 - 00:16 #5
Det er bare helt vildt - domænet er først aktiveret d. 2-3-07
og ved søgning på "festsange" ligger siden allerede på side 5
ud af 124.000 resultater - troede ikke det kunne gå så stærkt !
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. marts 2007 - 00:19 #6
Avatar billede sobr Nybegynder
15. marts 2007 - 06:31 #7
din henvisning viser side 1 - jeg skrev side 5
det var det igår i dag er det side 7  ???
http://www.google.dk/search?q=festsange&hl=da&start=60&sa=N
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. marts 2007 - 07:02 #8
Argh, sorry ;-)
Avatar billede sobr Nybegynder
15. marts 2007 - 07:41 #9
Nå - med hensyn til designet, er der vel ikke andet at sige end at det kan jo laves om, hvis det skræmmer nogen væk - ligesom dig >> madeindk :D
Det er selvfølgelig ikke så heldig, hvis der er for mange, som ikke kommer igen, når de har set hjemmesiden.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2007 - 09:48 #10
Jeg må indrømme at jeg også synes det er for spraglet :o)
Kan du ikke lege lidt med ændringer af selve baggrunden eller baggrundsfarven hvor teksten står? Eller måske begge dele? Farven er alt for dominerende.

Som Bertel siger vil det være en god idé med en hover effekt på menuen.
Jeg er også enig i at du godt kan komprimere pladsen lidt, mindre tekst og mindre mellemrum.
Avatar billede draco999 Nybegynder
15. marts 2007 - 10:07 #11
Jeg må godt nok indrømme, at jeg giver @madeindk ret, det ligner et frontPage skabbelon som er bleven brugt.

Der er ALT for meget lilla, ikke noget med baggrunden er lilla, så er teksten også lilla, skrifttypen er svær at læse, og som jeg skrev før det at den er lilla gør den ikke næmmere at læse.

Som, @bartelbrander siger så skal man scrolle alt for meget, det er rent ud sagt pisse irriterende*S* :), samt at hver eneste gang du trykkre på et link så starter den oppe fra igen, også skal du scrolle igen igen igen igen igen.

Du kunne måske lave at når du trykker på et link så scroller den ned til det vigtigeste fx kontakt formularen.

Nu når jeg skriver om kontakt formular, så  syntes jeg ikke den grå passer ind når du har valgt at bruge det lilla tema, der ville jeg vælge noget andet.

Håber du kan bruge min kretik til noget.
Avatar billede jowii Nybegynder
15. marts 2007 - 14:20 #12
Ja - Bland farverne lidt, så du ikke skal bruge den lyserøde farve på hele siden. Både farven og dét at den bliver brugt så meget, er for dominerende. :-)
Avatar billede sobr Nybegynder
15. marts 2007 - 21:25 #13
Tak skal i ha' alle sammen

Det er altid rart at få noget respons :D

Jeg har fortalt min søster lidt om jeres meninger - hun tar' det koldt og roligt - hun sir': Det er garanteret kun "mænner" der har ytret sig!
Tjaaa... det kan jeg vel ikke se? (hun får adressen, så kan hun selv læse)

Hun ved også, at jeg synes i hvert fald baggrunden er for urolig efter min smag - men igen - smag og behag
Det er jo i sidste ende hendes hjemmeside og jeg har lagt dette ind, uden at snakke med hende først - simpelthen fordi jeg var nysgærig

Forresten så har hun fået 2 henvendelser ang. festsange allerede, så det er da ikke alle der la'r sig skræmme :D

Hvad pointene angår, så skal de jo deles - så ind med nogle svar
Avatar billede boxer Nybegynder
15. marts 2007 - 21:38 #14
Jeg springer over...
Avatar billede bertelbrander Novice
15. marts 2007 - 21:50 #15
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. marts 2007 - 22:43 #16
Svar
Avatar billede kalzz Nybegynder
16. marts 2007 - 11:35 #17
Det ligner en skabelon som er taget færdig, hvor teksten bare smidt ind. Synes at farve forskellien mellem forgrund og baggrund er for lille og alt det med den samme farve er irriterende.
Avatar billede draco999 Nybegynder
16. marts 2007 - 15:31 #18
Sjovt, Da jeg sad og skrev til dette inlæg første gang, fik jeg samme besked som din søster kom med at det var fordi jeg var en mand, af en nysgerig pige det mener jeg dog ikke er tilfældet :-), det lilla kan godt bruges, der er bare så meget af det, samt det med at msn skal scrolle så meget det kan vel heller ikke være Køn´s specificeret.
Det kan dog være at os bruger her inde på eksperten ser for "professionelt" på det i stedet for at se det som det skal, for kan da huske et par hjemme sider som jeg har lavet som jeg fik god respons fra ved tøser, men hvis man så viste den til sine Venner som havde mere forstand på det rakkede de den ned :-), det kan være tilfældet hehe:-)*S*

Anyway Good luck med den, og jeg har gemt den i foretuknet til hvis jeg engang skulle have en fest sang *S*
Avatar billede sobr Nybegynder
16. marts 2007 - 17:16 #19
Du har da fat i noget af det rigtige draco999. Der var også én der sagde til mig i går, da vi diskuterede det her, at det blev sværere og sværere at tilfredsstille nogen, som har arbejdet med en ting i længere tid - og det er vel den vej det går med alting - ellers kom man jo heller ingen vegne, vel ;D

Tusind tak for jeres ærlige meninger !