Avatar billede unknown_someone Juniormester
14. marts 2007 - 10:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

xslt - transform i asp.net giver encoding utf16

Transformerer et xml dokument vha en xsl - men resultatet bliver altid encoding UTF-16 og ikke ISO-8859-1 som ønsket - har forsøgt at sætte <xsl:output method="xml" encoding="ISO-8859-1" indent="yes" /> men uden resultat.

hvad skal gøres?
Avatar billede atn Nybegynder
14. marts 2007 - 10:44 #1
Har du tjekket at dit XML dokument er gemt som UTF-8 ?

Du kan evt. tjekke det igennem notepad og sige gem som...mange gange er det gemt som ANSI..

Venligst

ATN
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2007 - 01:52 #2
skriver du til en StringWriter ?
Avatar billede unknown_someone Juniormester
15. marts 2007 - 11:26 #3
ja - fandt ud af at problemet lå i at jeg lavede en almindelige response.write som jo kører encoding utf-16. Nåede at lave det i går men fik ikke lukket spørgsmålet.

Hvis du lægger en svar arne_v får du point da det ville have ledt mig på rette vej tidligere.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2007 - 00:05 #4
ok