Avatar billede henrixx Praktikant
13. marts 2007 - 23:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IE7 blokerer activeX

Hej

Jeg har installeret et program til at hjemmesider med, men hver gang jeg vil previewe mine sider, så blokerer IE7 for siden - noget med at den blokerer for ActiveX og scripts.

Jeg ved godt det er noget med sikkerhedsinstillingerne i IE7 og man kan slå det fra inde på:

Sikkerhed => Lokal intranet => Brugerdefineret niveau

Så det kun er slået fra på lokalt intranet, men jeg ved bare ikke hvad det er jeg skal slå fra.
Avatar billede gurly Praktikant
13. marts 2007 - 23:42 #1
aktiver aktivX og scripting
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2007 - 00:10 #2
næ det virker ikke det jeg skrev.

i stedet gør følgende >

funktioner > internet indstillinger > avanseret > nede under sikkerhed, sæt kryds i "tillad aktivt indhold  at køre i filer på denne pc"
Avatar billede henrixx Praktikant
14. marts 2007 - 07:53 #3
Hvis jeg gør som beskrevet gælder dette så ikke både for internet og intranet ? - jeg ønsker KUN, at bruge disse instillinger på intranet og ikke når jeg er på internettet, der skal de normale sikkerhedsinstillinger gælde.
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2007 - 08:57 #4
denne indstilling gælder for lokale filer på din pc, og så længe at du ikke har sat det kryds som jeg har beskrevet, så vil dine sider blive blokkeret når du vil browse dem lokalt.
for det er altså funktionen "tillad aktivt indhold  at køre i filer på denne pc"
som du ikke har aktiveret, og derfor blokkere den for alt aktivt indhold i dine sider lokalt på pc´en.

du kan jo stadig blokere javascript og activX for internettet  > >
Sikkerhed => internet => Brugerdefineret niveau
og fjerne kryds i scripting og activX
men så får man da problemer med at se lagt de fleste sider på nettet  c",)

Hvis dine sider ligger lokalt på din pc, så ligger de jo i øvrigt heller ikke på intranettet, det er jo lokal netværk
funktionen > Sikkerhed => Lokal intranet => Brugerdefineret niveau
er altså indstillinger for sider som ligger på EN ANDEN pc på et lokal netværk
Avatar billede henrixx Praktikant
14. marts 2007 - 21:48 #5
Okay det virkede :o)

Jeg er dog ikke lige klar over om IE7 vil blokere ActiveX og scripts, når den møder sider på internettet hvor disse er tilstede ?

Omkring det jeg skrev omkring intranettet, så viser det vel bare at jeg fatter ret meget af jeg sidder og roder med ! (selverkendelse er en smuk ting...)
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2007 - 22:34 #6
som jeg skrev >

du kan jo stadig blokere javascript og activX for internettet  > >
Sikkerhed => internet => Brugerdefineret niveau
og fjerne kryds i scripting og activX
men så får man da problemer med at se lagt de fleste sider på nettet  c",)

jeg kan forstå at du laver sider der gør brug af aktivx og javascript, og du forventer vel at andre kan se dem, hvorfor vil du så ikke selv kunne se websider der gør brug af dette ?

nå men de andre indstillinger i Sikkerhed => internet => Brugerdefineret niveau
fungere jo altså som hidtil  c",)
Avatar billede henrixx Praktikant
14. marts 2007 - 23:36 #7
"jeg kan forstå at du laver sider der gør brug af aktivx og javascript, og du forventer vel at andre kan se dem, hvorfor vil du så ikke selv kunne se websider der gør brug af dette ?"

Jamen det har du da så evig ret i ! - det sq nok bare mig, der er en klovn...
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2007 - 10:30 #8
nej du er ikke, du fik da løst problemet ved at søge oplysninger/hjælp på nettet, jo mere man roder med jo mere fatter man. jeg har selv lært meget herinde.
Du kan og du vil, og du er IKKE nogen klovn.  c",)
Avatar billede henrixx Praktikant
15. marts 2007 - 12:59 #9
Takker for opmuntrene ord *SSS*