Avatar billede niva Nybegynder
13. marts 2007 - 08:34 Der er 11 kommentarer

at drive en webshop alene

Jeg vil starte en lille kommerciel web-shop alene. Jeg har ikke noget IT forudsætninger og er ny på E-business område. Ofte hører man at man skal have en del IT forudsætninger for at kunne drive E-business. Da jeg ikke er IT-kyndig og ikke har en hjælper lige i nærheden, vil jeg spørge om det overhovedet er muligt for mig at starte web-shoppen med en rimelig chance (alt andet lige), eller skal jeg droppe idéen og først allierer mig  med en IT-mand.
Avatar billede ffsoft Praktikant
13. marts 2007 - 08:41 #1
Afhængig af hvor avanceret web shoppen er vil arbejdet f.eks. bestå i:

Checke ordrer.
Op/nedtælle lager.
Checke at kunderne betaler.

Det kræver ikke de store IT forudsætninger.

Prøv at google på Web shop http://www.google.dk/search?hl=da&q=web+shop&meta=
så kan du nogle af de færdige løsninger.

Hvis du vil have bygget en shop der passer lige nøjagtig til dine
behov, så skal du have en IT kyndig ind over.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2007 - 10:29 #2
Proev at spoerg paa http://www.amino.dk/ - tror der er fyldt med selvstaendige uden IT kundskaber og egen webshop...
Avatar billede fxj Juniormester
13. marts 2007 - 23:08 #3
Firmaet BGSys har en fix og færdig shop, der som de skriver kun kræver at man selv 'lægger var på hylderne'
Prisen er ca DKK 300 pr. md incl. Dankort-betaling. Se den her
http://www.bgsys.dk/oscommerce_pro_shop-p-31.html?osCsid=2d377515a8bdeb149dc8fe62341fb154
Der er også mulighed for at køre med prøversersion i 14 dage
Avatar billede stfn Nybegynder
14. marts 2007 - 02:06 #4
Du kan prøve at hente den gratis version af E-Pusher som du kan finde her: http://www.thorborg.dk/e-pusher.htm synes du det er interessant læsning kan du jo bestille den fulde version som dog koster en smule. Af hvad jeg har hørt er det en masse brugbare tips i bogen til hvordan man driver en webshop.
Avatar billede niva Nybegynder
14. marts 2007 - 12:19 #5
Til ffsoft, regin, fxj, stfn:
Mange tak for jeres gode indput..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2007 - 14:49 #6
laegger et svar...
Avatar billede stfn Nybegynder
14. marts 2007 - 15:48 #7
svar
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 09:31 #8
Hej
Du kan sagtens kører en webshop alene, det gør jeg.

Den webshop jeg snakker om kræver ikke andet end, din tid til at sætte de varer du ønsker at sælge op.

Shoppen indeholder alt hvad du skal bruge for at kunne sælge online, er kompatibel til dankort, så folk kan betale online. Udskriv en ordre liste på de varer der er købt, banner manager så din webshop kan indeholde diverse banner og meget andet.

Jeg kan godt opsætte shoppen for dig for et lille beløb på 6500 kr, hermed sagt at når dette beløb er betalt, så ejer du shoppen og kan gøre med den hvad du vil. Vedr. salgskanaler til diverse grossister så har jeg nogle forbindelser til sådan nogen.

lad hører fra dig, hvis det har interesse
Avatar billede niva Nybegynder
18. juli 2007 - 12:38 #9
Hej webnews

Har du en færdig shop vil af med, eller måske du udvikler til nogle bestemte formål?
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2007 - 12:51 #10
<ole>

På samme måde, som du sagtens kan drive en vognmands virksomhed uden at have en mekaniker, kan du godt køre en webshop uden en koder.

Du vil dog - ligesom vognmanden vil med en mekaniker - opnå dramatiske fordele ved selv at have kodeviden, have en koder ansat, eller have en koder løst tilknyttet din forretning.

/mvh
</bole>
Avatar billede webnews Nybegynder
18. juli 2007 - 14:42 #11
Hej niva

Du kan se min egen webshop her www.buyonline.nu

Hvad havde du egentlig tænkt dig at forhandle?