Avatar billede daso_dk Nybegynder
11. marts 2007 - 23:38 Der er 8 kommentarer

Windows STOP fejl

Jeg har gennem et stykke tid fået følgende fejlmeddelelse:

0x000000f4 (0x8A1C88E8, 0x8A1C8A5C, 0x805C7478)

Nogen der har en ide om hvad det kan være????

Og hvilke programmer jeg evt. kan bruge til at tjekke de forskellige dele i min pc???

Har brugt memtest uden fejl på RAM
Avatar billede perhol Seniormester
12. marts 2007 - 08:50 #1
Skriv hele fejlmeldingen her, måske kan det give flere ledetråde.
Søgning på Microsoft med dine fejlkoder giver ikke noget sikkert resultat.
Har du opdateret med alle servicepacks og hotfixes?

Har du sat ny hardware i maskinen kort før fejlmeldingen optrådte?
0x000000f4 meldingen optræder somme tider hvis der er blevet sat en harddisk i maskinen hvor jumpre er sat til "Slave only".
Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. marts 2007 - 08:59 #2
Den siger bare at en proces der var vigtigt for systemets drift blev uventet afsluttet....

Har ikke sat nyt hardware i...

Har EN SATA harddisk som jeg mener selv skulle finde ud af om den er slave eller master....
Avatar billede perhol Seniormester
12. marts 2007 - 10:40 #3
Var det hele meldingen?
Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. marts 2007 - 11:17 #4
Den siger det med at man skal tjekke nyt software og hardware...

Den standard tekst som windows giver...

Det eneste som er anderledes er som sagt det med et en proces som blev afsluttet og så ovenstående STOP meddelse...
Avatar billede perhol Seniormester
12. marts 2007 - 11:59 #5
Har du opdateret fra Windows Update?
Avatar billede daso_dk Nybegynder
12. marts 2007 - 12:06 #6
Alt er opdaterert....
Avatar billede perhol Seniormester
12. marts 2007 - 13:11 #7
Puha, der løb jeg tør for selvstændige ideer. Men der er naturligvis altid noget at gøre med råd fra andre udmærkede eksperter. Gå f.eks. til hcma's hjemmeside og læs tip nr 4. Du kan med dette tip reparere Windows uden at miste dine indstillinger. Følg vejledningen nøje!
Link til hcma tip 4: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Og hvilke programmer jeg evt. kan bruge til at tjekke de forskellige dele i min pc???
siw.exe downloades herfra: http://www.download3k.com/SIW/Download-Free-siw.exe.html
Giver meget omfattende oplysninger om computeren.
En noget nemmere overskuelig oversigt over computeren kan du få med Belarc Advisor.
Belarc Advisor downloades herfra: http://www.belarc.com/free_download.html
Forlader computeren, jeg må en tur i byen, konen siger jeg er gift med hende, ikke med computeren ;-)
Avatar billede gr8m8 Novice
25. marts 2007 - 21:06 #8
Jeg har nøjagtig samme problem og jeg har endda købt en hel splinter ny Computer. Det er til at gå totalt amok over :-(

Håber der kommer en løsning eller nogle flere gode tips i denne tråd.