Avatar billede ppp2 Nybegynder
11. marts 2007 - 22:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Firewall blokere FTP-porte

Mine FTP-porte bliver blokeret af en firewall klient, men jeg kan simpelhen ikke finde den firewall som skulle spærre. Jeg har forsøgt at fjerne de firewall som skulle ligge på PCén men har stadig problemet. Er der et godt tip eller program til af kunne frem til de rasterende firewall som skulle være tilbage på PCén.
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2007 - 23:09 #1
man har normalt kun EN firewall på en pc, enten den i win XP, eller hvis man installere en anden firewall, så plejer man at slå den i xp fra, da de ellers kan modarbejde hinanden.

hvad for en firewall har du ? ? ?

det er ikke sådan at du har en router ? for så skal du have port forwardet port 21 som normalt bruges til ftp.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
11. marts 2007 - 23:40 #2
Bruger den i win Xp og den har jeg slået fra  og jeg har ikke router, kun en speedsterm 4100 fra TDC
Avatar billede gurly Praktikant
11. marts 2007 - 23:51 #3
den indeholder tilsyneladende en router, prøv lige om du kan komme ind i opsætningen af den som beskrevet nederst på denne side
http://debat.jubii.dk/showthread.php?threadid=161192
Avatar billede gurly Praktikant
12. marts 2007 - 00:06 #4
du kan prøve her, der er ikke 4100 med, men måske vejledningen for speedstream 5100 kan bruges
http://portforward.com/routers.htm
inde på siden vælg speedstream 5100,  siden skifter så, derefter skal du vælge hvilket type program det er som behøver port forward, vælg så dit ftp program, eller vælg eventuelt bare FTP under f
så beskrives der hvordan du forwarder port 21
Avatar billede gurly Praktikant
12. marts 2007 - 00:09 #5
den ligger under > Efficient-Siemens Speedstream-5100
Avatar billede gurly Praktikant
12. marts 2007 - 00:16 #6
den her side beskriver det for en siemens 4100
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Siemens/4100/FTP.htm
den hedder så godt nok ikke speedstream
Avatar billede ppp2 Nybegynder
12. marts 2007 - 17:47 #7
Jeg har i dag prøvet at låne en bærbar PC for at koble den til min speedstream 4100 og gik derefter på nettet og kunne derefter bruge WS_FTP programmet og også FTP overførsel i frontpage, så det kan ikke være speedstreamen som har en firewall som spærre men min faste PC som gemmer på noget ???
Avatar billede ppp2 Nybegynder
14. marts 2007 - 21:50 #8
Min PC er nu selv kommet med denne diagnose:

Netværksdiagnosticering til Windows XP:
Windows registrerede ikke problem med internetforbindelsen via http oh HTTPS, men der kunne ikke oprettes forbindelse via FTP. Den mest sandsynlige årsag er, at der kører en firewallklient på computeren, som blokerere de nødvendige FTP-porte.
Det er mig en gåde ?
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2007 - 22:36 #9
jeg må mælde pas, lig et svar selv og accepter og snup pointne selv, og så prøv at sætte spørgsmålet op på ny.
det er som om folk kun kigger på spørgsmål der er nye her  c",)
Avatar billede ppp2 Nybegynder
15. marts 2007 - 17:44 #10
Det vil jeg prøve, men tak for hjælpen