Avatar billede spicegirls Nybegynder
08. marts 2007 - 21:03 Der er 6 kommentarer

Automatisk valg af filplacering ved udskrift af pdf

Kære eksperter!
Jeg vil gerne have Access til vælge sti ud fra nogle felter i posten, når der skal udskrives en pdf via Acrobat Distiller.
Jeg har [kundesti]\[ordrenummer]Underscore[type] som felter for filplaceringen - og alle oprettes automatisk, når jeg opretter ordren. Dermed er det kun et spørgsmål om at "ramme" det rigtige sted på drevet - for det er der, når ordren er oprettet.
Hvis jeg ikke "gør noget", foreslår Access den filplacering, hvor jeg sidst gemte noget. Lad høre!
Avatar billede mugs Novice
08. marts 2007 - 21:23 #1
Nu har jeg stort det siddet ved en PC siden Kl 07:00 imorges, så sandsynligheden for, at jeg ikke mere kan krølle min hjerne i den rigtige retning er absolut til stede -Men hvad mener du med:

"Dermed er det kun et spørgsmål om at "ramme" det rigtige sted på drevet - for det er der, når ordren er oprettet."
Avatar billede spicegirls Nybegynder
09. marts 2007 - 08:28 #2
Hej Mugs
Meningen er:
I forbindelse med, at jeg opretter ordren, opretter jeg også følgende mapper på data-drevet vha. en hændelsesprocedure:

h:\[kundedrevsti]\[ordrenummer]underscore[type]

f.eks.
h:\j\Jensen Aps\123456_rød\

Dvs. at i mappen Jensen Aps ligger alle Jensens ordrer. Når jeg udskriver en ordrebekræftelse til pdf, skal den ligge i den pågældende ordremappe, f.eks. 123456_rød.

Gi'r det mening nu?
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2007 - 09:37 #3
Ja - Nu dæmrer det lidt. Prøv om du kan få hjælp herfra:

http://www.eksperten.dk/spm/765122
Avatar billede spicegirls Nybegynder
09. marts 2007 - 10:19 #4
Desværre ikke, jeg har allerede funktionen som opretter mapperne.
Når jeg laver et rapport-preview og i princippet trykker Alt, Filer, Udskriv, vælger Acrobat Distiller (default) og Ok, kommer dialogboksen "Gem pdf-fil som", der som udgangspunkt foreslår den senest valgte mappe. Her ville jeg gerne have, at den i stedet foreslår den mappe, som jeg allerede har oprettet til kunde+ordre.
Avatar billede mugs Novice
09. marts 2007 - 10:34 #5
Så her. Jeg hasr simpelthen ikke tid til at eksoerimentere nu, så du må nøjes med et link:

http://www.mvps.org/access/reports/rpt0011.htm
Avatar billede flemming39 Nybegynder
09. marts 2007 - 13:30 #6
Hej spicegirl

Jeg har erfaring med programmet win2pdf hvor jeg i min vba kode kunne sætte nogle registry variable og på den måde gemme pdf filen på den rigtige lokation med det rigtige filnavn.

Jeg ved ikke om jeg har forstået dig rigtigt men som jeg ser det skal du lave en knap på en formular.På onclick eventen skal du lave noget kode der knytter filnavn og lokation til filen og gemmer den.

jeg har søgt på acrobat destiller og vba og fandt dette eksempel som du måske kan bruge (et stykke nede på siden):

http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1119207&page=1