Avatar billede badal Nybegynder
08. marts 2007 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvornår skal CMS benyttes?

jeg har aldrig benyttet CMS systemet i mine projekter. Hvornår skal man bruge benytte CMS og hvad er fordelen ved dette?

Hvis jeg f.eks. laver en webshop vil det være fordel at lave en cms bygget?

hvilken cms benytter i?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. marts 2007 - 13:42 #1
Fordelen ved et CMS er at du kan udvikle et website hvor brugeren kan udvikle nye websider uden at kode (ingen programmering).

Et CMS bør kun anvendes til relativt store websider (mand underæggende sider).
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. marts 2007 - 13:43 #2
Jeg synes du skal tage et kig på Joomla samt webshoppen VirtuMart som også kan anvendes til køb med danske DanKort.
Joomla er OpenSource og dermed gratis og der findes et haf af gode moduler til systemet:

http://www.joomla.org/

Der er iøvrigt et meget aktivt dansk forum med mange eksperter.

mvh
Mads
Avatar billede badal Nybegynder
09. marts 2007 - 09:58 #3
jomla fint selvom jeg aldrig har brugt den. Men fifndes der nogen til .NET ?+
Avatar billede daxiez Nybegynder
09. marts 2007 - 11:12 #4
Der findes også et system der hedder DotNetNuke som er et udemærket CMS system, hvilket også er open source + der er rigtig mange mennesker der udvikler på det så der kommer hele tiden nye moduler til systemet.
www.dotnetnuke.com
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. marts 2007 - 10:30 #5
lukketid?