Avatar billede julle.p Nybegynder
07. marts 2007 - 22:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MicroSD 2 GB

Hej Alle.

Jeg søger et 2 GB MicroSD kort.

Det skal bruges til en telefon. Jeg har hørt noget med, at de forskellige fabrikanter har forskellige læse/skrive hastigheder osv som bl.a. forkorter batteritiden.. (Sandt?)

Hvad skal jeg vælge. Jeg kan ikke ritig finde nogle tal på dette...

Mvh Alex.
Avatar billede teamet Nybegynder
07. marts 2007 - 23:35 #1
Hej Alex
Det er sandt - og så alligevel ikke. Det ville ikke have nogen praktisk betydning for dit batteriniveau. Det vil efter al sandsynlighed heller ikke have nogen impact på anvendelse af kortet. En standard hastighed for microsd er 9mb/s (high speed 60x, og det er hurtigere end telefonen kan processere.

Jeg ville ikke være bekymret hvis jeg var dig. Tvært imod skal jeg snart have et kingston 1gb til 60kr .. (www.edbpriser.dk)

Derimod skal du overveje, at microsd og 2gb kan have komplikationer. Mange devices bukker under, når der kommer et 2gb kort i, og det kan derfor være nødvendigt med 1gb desværre. Undersøg specs for telefonen først, eller ret henvendelse hvor du har købt telefonen.
Avatar billede julle.p Nybegynder
07. marts 2007 - 23:40 #3
Tak for dit svar.Jeg har kigget lidt på

SanDisk microSD™
og
SanDisk Ultra II™ microSD

Sidste nævnte har Write 9MB/sec og Read 10MB/sec, men jeg kan ikke finde data for det første. Desuden er sidstnævnte endnu ikke udkommet med 2 gb,omend det rygtes at det kommer i slutningen af marts.

Vil det være fint med det første?

Jeg tænker bare lidt... Førstnævnte er efterhånden af ældre dato, og jeg kunne forestille mig at write/read hastighederne er noget anderledes...??
Avatar billede coderdk Praktikant
08. marts 2007 - 01:29 #4
Kingston'en har jeg i 1GB, jeg er tilfreds...
Avatar billede julle.p Nybegynder
16. marts 2007 - 17:34 #5
Tak for jeres hjælp...