Avatar billede n-emy Nybegynder
07. marts 2007 - 14:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken server?

Hejsa

Jeg skal skifte host, og jeg har kigget lidt på at leje en server hos et serverhosting firma. Men jeg er ikke så meget inde i de forskellige typer servere osv. så jeg ved ikke helt hvordan den skal sættes sammen.

Der er tale om en PHP baseret hjemmeside med opkobling til en SQL-datase og jeg bruger phpmyadmin til at logge ind og rette i tabellerne osv.

Mvh
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 14:43 #1
skal du bare have en server som kan køre din hjemmeside?
Avatar billede it-dk Nybegynder
07. marts 2007 - 16:58 #2
Hvor stor og kraftig server du skal bruge kommer også an på hvor besøgt din side er osv.
Avatar billede n-emy Nybegynder
08. marts 2007 - 18:38 #3
Jeg har fået et tilbud på følgende server:

-    1 stk. 2,13 Ghz 32 bit dual core Xeon processor
-    1 GB RAM
-    2 stk. 160 GB SATA 7.200 RMP diske i hardware RAID 1
-    Redundante netkort og diske

Hvor stor en hjemmeside vil sådan en kunne køre?

Men det var nu mere software jeg tænkte på, det skal være noget specielt software for at det kan køre PHP og SQL skal det ikke?:)
Avatar billede it-dk Nybegynder
09. marts 2007 - 11:31 #4
Det er svært at sige da det kommer an på hvor mange besøgende din side har, om den skal bruge databaser, om den er grafisk tung osv. Denne server kan klare en del.

Man kan bruge unix og linux hvor man f.eks installerer php og mysql men nogle køre også med windows servere hvor de har installeret php og mysql. Så der er en del mulighder. Men kommer også an på hvilket styresystem du selv kan finde ud af.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
09. marts 2007 - 17:50 #5
Ville måske smide en stang mere ram i den, så du kommer op på 2 GB...  Og jeg ville vælge at installere linux på maskinen.

Hvad skal du give for den maskine der
Avatar billede n-emy Nybegynder
09. marts 2007 - 20:29 #6
Skal give følgende:
Oprettelse
1 stk. IBM X-series 3250: kr. 4.995,-
Oprettelse i alt kr. 4.995,-
Fakturering for oprettelse, sker normalt ved kontraktens indgåelse.
Drift, månedlig
1 stk. IBM X-series 3250: kr. 1.995,-
Månedlig drift i alt kr. 1.995,-
Avatar billede ttopholm Nybegynder
09. marts 2007 - 20:41 #7
hmm, det kan jeg gøre billigere med samme specs... hvor meget trafik er inkluderet...
Avatar billede n-emy Nybegynder
09. marts 2007 - 20:55 #8
Okay hvor?:)

Inkluderet i prisen er 20 GB månedlig trafik.
·    Ekstra trafik afregnes til følgende priser:
·    kr. 12 pr. GB
·    over 250 GB pr. måned kr. 10 pr. GB
·    over 500 GB, kr. 9 pr. GB
·    over 1 TB, kr. 8 pr. GB
Avatar billede ttopholm Nybegynder
09. marts 2007 - 21:22 #9
hos mig device.dk, datacenteret ligger på østerbro i kbH.

hvis du stikker mig din email eller skriver til mig på tt@device.dk, så kan jeg sende et tilbud.
Avatar billede n-emy Nybegynder
09. marts 2007 - 21:28 #10
Min email er mee_ricki@hotmail.com :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
10. marts 2007 - 08:30 #11
har du fået min mail
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. marts 2007 - 17:42 #12
Må man spørge hvem du overvejer at flytte til? Er din hjemmeside til danske eller udenlandske brugere?

Jeg bruger bl.a. selv www.unitspeed.dk og www.intergate.dk. Dem kan jeg klart anbefale og jeg bruger dem de mange af mine domæner.
Avatar billede n-emy Nybegynder
21. marts 2007 - 11:58 #13
Jeg overvejer at flytte til DIR og nu også Device:)

Min hjemmeside er i øjeblikket til danske, men udvides til udelandske inden længe:)
Avatar billede n-emy Nybegynder
25. maj 2009 - 23:18 #14
Luk