Avatar billede Lasse Novice
28. maj 2001 - 19:11 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

oracle installation på redhat 7.1

Jeg, jeg har prøvet at installere oracle 8.1.7 på mandrake 8.0 uden held. Så kom jeg til den konklusion at jeg ville installere det på redhat i stedet for. Nu får jeg bare en anden fejl:

Initializing Java Virtual Machine from ../stage/Components/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expanded/linux/bin/jre. Please wait...

Er der nogen der ved hvad man skal gøre ved dette
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. maj 2001 - 22:42 #1
Det er ikke en fejl!!!
Fejlen kommer først bagefter, hvis den kommer! Det kan godt tage noget tid inden installeren kommer op!

Starter du RunInstaller fra en x-terminal(grafisk) ? Det skal den, da det er en java applet der kommer op!
Har du sat din Display variable ? Den skal stå = IP adressen på den client du arbejder!
f.eks. i ksh :
export DISPLAY=144.141.23.1:0.0
Avatar billede molan Nybegynder
29. maj 2001 - 16:28 #2
Oracle understøtter ikke den nye kerne uden videre.

RedHat 7.1 & Mandrake 8.0 bruge kernel 2.4.

Brug RH 6.0-6.2 så virker det out of the box.

Alternativt bruge RH 7.0 (kernel 2.2), men så det det henter JDK118 samt en patch fra metalink.

Men så virke det det også upåklageligt.
Avatar billede Lasse Novice
29. maj 2001 - 16:49 #3
ok.. hvad så hvis man installaerer den fra samme maskine som man vil installere den til??? Jeg har bare lagt CD\'en over...

Skal man så ikke skrive:

DISPLAY=200.23.45.145:0.0

xhost +gooky

??
Avatar billede molan Nybegynder
31. maj 2001 - 11:10 #4
Gooky

Hvis man installaerer den fra samme maskine som man vil installere til, så behøver man ikke at sætte DISPLAY.

Evt. kan man sætte DISPLAY:

DISPLAY=200.23.45.145:0.0; export DISPLAY

Hvor 200.23.45.145 er localhosts ip-adresse.
Avatar billede Lasse Novice
31. maj 2001 - 16:25 #5
jeg takker jeg begge... jeg har fået installeret det, og det virker... takker!