Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. marts 2007 - 09:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adwords - 60 kr. pr. klik

Jeg har de sidste par år brugt adwords flittigt, og har holdt prisen godt nede.
Igår aftes ville jeg tilføje en ny kampagne, og tilføjede 87 søgeord....
Goggle vil nu have 60 KRONER PR. KLIK.... på alle søgeord...

Den hurtige bruger vil nu skrive at det er bare fordi at jeg bruger søgeord der koster så meget.... Men nej... Jeg har prøvet at tilføje søgeord fra en anden kampagne, og resultatet er det samme ?????

Er der nogen som ved hvad der går galt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. marts 2007 - 10:00 #1
Dine søgeord kan blive markerede som 'inaktive for søgenetværket' og stoppe med at vise dine annoncer i søgeresultaterne, hvis de ikke har et tilstrækkeligt højt kvalitetsresultat og en tilstrækkelig høj maksimumpris pr. klik (CPC, cost-per-click). Det vil med andre ord sige, at dit søgeord eller din annoncegruppens maksimum-CPC ikke opfylder det minimumbud, der er nødvendigt for at vise annoncer på Google eller deres søgenetværkspartnere. Det sker typisk, når søgeordene ikke er så målrettede, som de kunne være, og de annoncer, de aktiverer, ikke er tilstrækkeligt relevante for det, en bruger søger efter.

Du skal huske, at søgeord, der er markeret som inaktive for søgning, kun er inaktive for søgning. De kan dog fortsat vise annoncer for indholdswebsteder, hvis din kampagne har Google-indholdsnetværket aktiveret for den pågældende kampagne. Det skyldes, at AdWords-systemet analyserer alle tilgængelige søgeord, så de bedst matcher dine annoncer med websteder, der har lignende temaer og emner. Et søgeord, der således er markeret som inaktivt for søgenetværket, kan fortsat være med til at generere klik og debiteringer på indholdsnetværket.

Hvis dit søgeord er inaktivt for søgenetværket, har du følgende muligheder:

Gør dit søgeords kvalitetsresultat bedre gennem optimering for relevans.
Optimering, som er en teknik til forbedring af søgeordets kvalitet, annonce og kampagne, er den bedste måde at forøge søgeordseffektiviteten, uden at omkostningerne stiger. Forsøg at kombinere søgeordet med to til tre andre ord for at oprette en mere specifik søgeordssætning. Det vil resultere i større målrettethed og evt. større effektivitet. Gør f.eks. enkeltstående søgeord mere målrettede ved at gøre dem til beskrivende udtryk (rediger 'bil' til 'køb af bil'). Du kan også indsnævre dine målretningsindstillinger (f.eks. til regional målretning) eller søgeordstyper (som eksakte søgeord). Vi foreslår også, at du tilføjer dine søgeord i annoncens tekst. Besøg siden Optimeringstips, hvis du ønsker yderligere forslag.

Hæv dine søgeords maksimum-CPC til det anbefalede minimumbud.
Dine søgeords minimumbud er det beløb, der kræves for at vise annoncer på Google, og bestemmes af søgeordets kvalitetsresultat. Når maksimum-CPC'en falder til under minimumbudet, bliver dit søgeord inaktivt for søgenetværket. Du kan derfor øge din maksimum-CPC til minimumbuddet for at genaktivere dine søgeord. Få flere oplysninger om de forskellige måder at forøge maksimum-CPC'en til minimumbudet.

Slet søgeordet.
Hvis du vil starte fra grunden, kan du ganske enkelt slette alle dine søgeord, der er inaktive for søgenetværket. Hvis du sletter et inaktivt søgeord og derefter føjer det til din konto igen i et andet format eller på et andet sted (hvis du f.eks. placerer det i en anden annoncegruppe), vil vores system stadig tage søgeordets effektivitet for hele kontoen med i betragtning. Et ineffektivt søgeord kan påvirke hele annoncegruppen og/eller kampagnen, hvis det bruges flere gange. Af den grund anbefaler vi, at du regelmæssigt gennemgår kontoens effektivitet og enten optimerer søgeordet eller hæver dets maksimum-CPC til minimumbudet.

Lad være med at gøre noget.
Lad søgeordene forblive inaktive for søgenetværket. Hvis søgeadfærden fungerer til din fordel - hvis f.eks. flere brugere søger efter dit søgeord og dermed øger dets relevans - kan dit søgeord blive genaktiveret. Vi anbefaler dog, at du vælger en af de foretrukne muligheder herover for at sikre, at dit søgeord forbliver effektivt og viser annoncer.
Husk, at søgeord, der er markerede som inaktive for søgenetværket, kan forsætte med at generere visninger på indholdsnetværket.

ANNONCØRER, DER BRUGER BUDGET OPTIMIZER:

Hvis du bruger Budget Optimizer, og nogle af dine søgeord bliver inaktive for søgenetværket, kan du gøre følgende:

Hæv dit målbudget eller din maksimum-CPC.
Dette er den bedste mulighed, hvis det kun er nogle få søgeord, der er inaktive for søgenetværket og har et lavt minimumbud. Hvis du øger dit overordnede kampagnebudget, øger du samtidig sandsynligheden for, at disse søgeord bliver fuldt aktive. Husk, at din maksimum-CPC skal være højere end det angivne minimumbud, for at søgeordene bliver vist.

Slet eller optimer dine søgeord.
Dette er den bedste mulighed, hvis mange af søgeordene i din kampagne er inaktive for søgenetværket, og mindst nogle få af dem har et højt minimumbud. Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder for at håndtere denne situation:

Du kan prøve udelukkende at slette søgeordene (inaktive for søgenetværket eller aktive) med et meget højt minimumbud. Derved kan du flytte dit budget til søgeord med lave minimumbud og øge sandsynligheden for, at de bliver vist.

Du kan også prøve at optimere søgeord med høje minimumbud, så de bliver mere målrettede. Føj et andet ord eller udtryk til søgeordet, eller flyt søgeordene til en kampagne med mere specifikke målretningsindstillinger. Hvis du ønsker flere tips, kan du besøge siden Optimeringstips.

Afprøv, og effektiviser din kampagne.
Prøv en kombination af mulighederne ovenfor. Du kan f.eks. prøve at forøge dit overordnede kampagnebudget og samtidig optimere dine søgeord efter relevans. Afprøv derefter resultaterne. Hvis du finder ud af, at dine søgeord stadig er inaktive for søgenetværket, kan du fortsætte med at tilpasse din kampagne, indtil du får de ønskede resultater. Hvis du er i tvivl, skal du blot slette søgeord, der giver dårlige resultater.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. marts 2007 - 10:00 #2
Fandt noget brugbart selv
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. april 2007 - 11:33 #3
Nu har jeg også haft skrevet til dem, og her er deres svar (Spørgsmålet til dem står nederst)

Hej Eric,

Tak for din e-mail og fordi du annoncerer via Google AdWords.

Jeg har nedenfor besvaret din henvendelse. Bemærk venligst, at du kan lære
alt om AdWords-programmets muligheder via vores interaktive demoer på
https://adwords.google.com/select/library/index.html.

Jeg har nu hørt tilbage fra vores specialister omkring dine høje CPC bud.
Vi har kontrolleret, at kvalitetsgennemgangen af dit websted var korrekt,
og at din aktuelle destinationsside er meget ringe, derfor dine bud. Det
er ofte vanskeligt at annoncere effektivt for websteder, der ikke
indeholder indhold, produkter og/eller tjenester, der er nyttige for
internetbrugere.

Ud fra tilbagemeldinger fra brugerne har vi konstateret, at websteder af
ringe kvalitet fører til dårlige brugeroplevelser, og der er mindre
sandsynlighed for, at utilfredse brugere vil klikke på AdWords-annoncer.
Annoncører med websteder af høj kvalitet vil desuden få større
annonceringsudgifter, fordi de tvinges til at konkurrere med annoncer for
websteder af ringe kvalitet. AdWords giver de bedste resultater, når både
brugere og annoncører har en positiv annonceringsoplevelse.

Din destinationsside kræver fortsat højere bud for at vise dine annoncer,
hvilket giver dig et meget lavt investeringsafkast. AdWords er derfor
muligvis ikke det rigtige online-annonceringsprogram for dit websted eller
din virksomhed.

Annoncekvalitet er vigtig for os og vores brugere, og vi tager
adskillelige faktorer i betragtning, når vi beregner kvalitetsresultater
for de enkelte søgeord. Kvalitetsresultater er baseret på data, der er
specifikke for din konto, herunder dine søgeords klikfrekvens (CTR,
clickthrough rate), din annonceteksts relevans, søgeordenes historiske
effektivitet og kvaliteten af annoncens destinationsside.

En annonces destinationsside kaldes også destinationen for annoncens
webadresse. AdWords-systemet går til og evaluerer webadressers
destinationer og følger webadresser til omdirigering. (Webadresser til
omdirigering sender en bruger til en anden webstedsside, uden at brugeren
behøver gøre noget). For at forstå kvaliteten af den angivne side følger
systemet måske også andre link på siden.

Der er ikke en bestemt formel, du kan bruge for at forbedre kvaliteten af
din destinationsside eller dit websted. Husk, at de mest relevante
destinationssider skal omfatte en betydelig mængde indhold, der er meget
relevant ikke blot for dit valg af søgeord men også for din annoncetekst.
Destinationssider af høj kvalitet indeholder også oplysninger og tilbud,
der er unikke og sjældent kan findes andre steder.

Du kan bedst finde ud af, om et søgeord, en annonce eller en
destinationsside er relevant og nyttig, ved at sætte dig selv i brugerens
sted. Indeholder din annonce og destinationsside sprog, der giver mening i
sammenhæng med de søgeord, du har valgt? Hvis du f.eks. har valgt
søgeordet "vandresko", har du så kontrolleret, at din annonce også nævner
vandresko eller relevante varemærker? Nævnes varemærket, som du har
angivet, på din destinationsside, og findes der detaljerede oplysninger om
denne skotype?

Hvis du målretter dine søgeord, annoncer og destinationssider på denne
måde, opnår du mange positive resultater. For det første kan det hjælpe
dig til at vinde kundernes tillid, og dermed få dem til at vende tilbage
til dit websted. For det andet minimerer du de penge, der bruges på klik
fra brugere, der måske ikke er interesserede i det, din webside kan
tilbyde. Endelig kan du øge dit generelle kvalitetsresultat og mindske det
minimumbud, der er nødvendigt for at få vist din annonce.

Hvis du vil vide mere om, hvordan vi bestemmer kvalitetsresultatet, kan du
besøge
https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=10215&hl=da_DK.

Hvis du vil gennemgå retningslinjerne for destinationsside og
webstedskvalitet, kan du besøge
https://adwords.google.com/support/bin/answer.py?answer=47884&hl=da_DK.

Hvis du har yderligere spørgsmål, kan du finde svar på alt om AdWords i
vores Support Center: https://adwords.google.dk/support.

Med venlig hilsen,

Lars

Google AdWords-Teamet

Google søger medarbejdere:
http://www.google.ie/support/jobs/bin/answer.py?answer=35025

Original Message Follows:
Subject: vanvittige priser
Date: Sat, 31 Mar 2007 13:46:44 -0700

Hver gang jeg laver en ny kampagne bliver jeg præsenteret for helt
vanvittige priser...

Jeg har lige lavet en omkring linkbytte, og her skal jeg betale 60 kr. pr.
klik for søgeordene:
* add link
* link suggest
* linkbytte
* partner link
* partnerlink
* suggest link
Det samme har været gældende for andre ting jeg på det sidste har prøvet
at oprette....

Jeg har i forvejen brugt 39.700 kr. på adwords i Marts, men nu strammer i
den godt nok bare ALT for meget....

Gider i ikke godt gøre noget ved det !!!!